Новини

Чому не можна їздити на літніх шинах взимку?

“З погіршенням погодних умов автівки на літніх шинах перетворюються на небезпечний і некерований вид транспорту.

Застерігаємо від небезпеки та просимо вчасно змінити літні шини на зимові.

Читайте також: Як зберегти заряд батареї смартфону в холодну пору року

Будьте уважні на дорозі, бережіть себе та своїх близьких!” –  щороку о цій радить прес-служба Укравтодору

Гума – це те, що сполучає автомобіль з дорогою і є основою безпеки

Чим відрізняються зимові шини від літніх?

“Літня й зимова гума мають зовсім різні характеристики. Якщо їздити на літній гумі взимку, коли температура повітря опускається нижче +5-7 градусів, вона “дерев’яніє” й може призвести до некерованості автомобіля. Водночас, зимова шина має набагато краще зчеплення з дорогою.

Різні типи шин розроблять для різних типів покриття: літо – це асфальт або вода, зима – сніг та лід. Літня гума більш жорстка. Зимова навпаки – здатна, умовно кажучи, ефективно працювати до мінус 30 градусів за Цельсієм, бо має м’якший склад і не твердіє при низьких температурах. До того ж протектор (рельєфні виступи на поверхні шин) літніх та зимових шин, відзначив Матлай, також різний. Одним з основних елементів протектора зимових шин є так звані “ламелі” – свого роду вузький проріз на протекторі шин. У літніх шин їх практично немає, там просто блоки. А у зимових – дрібні ламелі, які дозволяють гумі чіплятися за будь-яку нерівність. Таким чином це забезпечує комфортне й безпечне пересування по дорозі взимку.”

Євгеній Матлай, керівник інтернет-магазину “Інфошина”.

“Багато хто «взуває» своє авто в зимові шини тільки після першого снігу і появи ожеледі. Це часто стає причиною збільшення кількості аварій на початку зими. Взагалі рекомендується міняти гуму на зимову вже при +7°С”.

Чи можна поставити зимову гуму тільки на ведучі колеса і таким чином заощадити?

Таке рішення вплине на поведінку машини, але не завжди кращим чином. При русі з місця відчується позитивна зміна, але на дорозі можуть виникнути неприємні моменти. Наприклад, на задньопривідних авто при гальмуванні маса переноситься на передні колеса. В результаті виходить, що користь від зимової гуми на задніх колесах невелика.

Або при вході в поворот автомобіль із заднім приводом з шипованою гумою тільки на задніх колесах на обмерзлій дорозі буде також погано слухатися керма. Такої проблеми не позбавлені і передньопривідні авто. Зимові шини тільки на передніх колесах дозволять швидше рушати. Але при гальмуванні задні колеса підуть юзом. Тому якщо купувати, то вже повний комплект зимової гуми.

Якщо, купивши шиповану зимову гуму, доведеться через мінливу погоду «вигнати» авто на асфальт, то слід поводитись акуратніше. Різкий старт і екстрене гальмування недопустимі, якщо не хочете за один раз розгубити всі шипи. Також не слід забувати про наклеювання автомобільного знаку «Ш» – решта водіїв матиме на увазі, що у вас буде коротший шлях гальмування, і, відповідно, триматимуть довшу дистанцію.

Юрій Смахтін, директор Івано-Франківського шиноремонтного заводу.

Коли змінювати?

Робити це потрібно точно раніше, аніж випаде сніг. Експерти запевняють: “перевзувати” автомобіль варто тоді, коли на вулиці плюс 5-7 градусів за Цельсієм. Адже при такій температурі й нижче літня гума вже втрачає свою ефективність. Відтак переходити на зимову гуму можна уже зараз.

І хоч поки в Україні водіїв, котрі взимку їздять на літній гумі не штрафують та не карають (хоча про таку можливість говорять уже тривалий період), “перевзувати” автівку вкрай важливо. Адже йдеться не лише про комфорт на дорозі, а, в першу чергу, про безпеку водія та пасажирів.

Читайте наші новини у мережі Facebook

 

Leave a Comment