Як правило, ми думаємо, що «булінг» та «конфлікт» – тотожні поняття. Утім, будь – яке цькування робить дітей жорстокішими, травмує їхню психіку і може мати серйозні психологічні наслідки.
Конфлікт – повсякденна частина динаміки серед підлітків, а булінг – патологія її розвитку. Звісно, учителі мають неабияк навчитися диференціювати цькування та конфлікти, а також вміти миттєво реагувати на них. Тим паче, уміти відрізняти конфлікт від булінгу мають не лише вчителі, а й учні. Варто зазначити, що коли виникає конфлікт, кожна його сторона має баланс сили чи влади у стосунках.
Сьогодні, 26 травня, у рамках проєкту «Школа миру», за підтримки громадської організації «Поруч» (виконавчий директор – Марія Тищенко), був проведений завершальний тренінг на тему: «Медіація і подолання конфліктів» для школярів Луцького ліцею №4 імені Модеста Левицького. На захід також завітали учні ліцею №5 імені Анатолія Кореневського Володимирської міської ради та Княгининівського ліцею.
“Найбільше чого ми усі хочемо – миру. У нас на Волині існує чудова команда, яка має право не тільки не пропагувати мир, а й робити усе для того щоб цей мир став реальним. Я маю надію, що у багатьох школах реалізовуються подібні акції”, – зауважив директор Луцького ліцею №4 імені Модеста Левицького Олександр Мишковець.
“Дякую Вам за те, що ви зміцнюєте стійкість наших шкіл і прагнете до миру. Кожен з нас – це співтворець миру. І той, хто використовує методи, зокрема: ненасильницьку комунікацію та медіацію – допомогає іншим
Я бажаю Вам успіху та наснаги”, – зазначила у відеозверненні виконавча директорка громадської організації «Поруч» Марія Тищенко.
“Насамперед, мир вбачає вміння себе захищати. У родині, в душі, країні, з оточуючими”, – резюмувала практична психологиня Луцького ліцею №4 Оксана Литвиненко.
Школярі з Волині отримали унікальну можливість поспілкуватися один з одним. Тим паче, учасники тренінгу виконували чимало пізнавальних вправ, за допомогою яких намагалися показати шляхи вирішення конфліктної ситуації для задоволення соціальних, ділових та особистих потреб. А також захистити себе від негативного впливу зовнішніх і внутрішніх факторів. По закінченню тренінгу усі учасники отримали нові враження та корисний досвід.
“Я їхав сюди з відчуттям того, що побачу своїх друзів, з якими я познайомився на минулих навчальних візитах.
Школа миру – це місія, де кожен відчуває себе та продовжує творити”, – зазначив у коментарі журналістам Волинь infa учень Володимирського ліцею №5 Максим.
Луцький ліцей №4 імені Модеста Левицького – єдиний навчальний заклад у Луцьку, який обрали задля реалізації проєкту «Школа миру».
Зауважимо, що в “Школі миру” створені усі умови для спілкування учнівської молоді, проведення зустрічей, семінарів і тренінгів по запобіганню насилля у шкільному середовищі, мобінгу, тощо.
УВАГА! Булінг та мобінг ніколи не припиняються самі по собі. Потерпілому мають допомогти вчителі, батьки, психолог, поліція та свідки. Неповідомлення про випадки булінгу учасника освітнього процесу є адміністративним правопорушенням, тому потрібно негайно повідомляти про факти вчинення булінгу правоохоронцям!
АНАСТАСІЯ НІКОЛАЄВА