Волинь Новини

Понад 20 волинян щодня стають жертвами інтернет-шахраїв

Щодня до правоохоронців звертаються понад 20 волинян, які постраждали від дій шахраїв в інтернеті.

У тенета зловмисників потрапляють люди різного віку, йдеться в сюжеті ТРК «Аверс».

Пані Юлії кілька разів доводилося спілкуватися з онлайн-злочинцями, але жінка відразу зрозуміла їхні наміри.

«Говорить як робот, таким металевим голосом. Прізвище, ім’я не називає. Я зрозуміла, що це не з банку. І каже: «Ваша картка заблокована. Якщо ви хочете її розблокувати, натисніть цифру один». Я відразу вибила, – пригадує Юлія. – Продавала кофтинку сина. Дівчина написала, що хоче її купити, але не має потрібної суми на карті. Запропонувала, аби я їй скинула нібито решту, а вона потім – більшу суму. Відразу все стало зрозуміло і я їй написала: «До побачення!» Потім пробила її номер телефону в мобільному застосунку і там було написано, що вона шахрайка».

Керівник відділку кіберполіції на Волині Олександр Бережний інформує, що щодня правоохоронці реєструють близько 20 заяв від ошуканих громадян. Багато людей, однак, соромляться повідомляти, що стали жертвами онлайн-шахраїв.

«Зловмисників ми відшукуємо за допомогою ідентифікаторів, які самі шахраї нам залишають. Вони звертаються до людей і пропонують їм переказати кошти на ту чи ту банківську картку. Тобто в нас є номер банківської картки й номер, із якого телефонують шахраї», – каже він.

Ускладнює роботу кіберполіції вільний продаж SIM-карт. Зловмисники не тільки телефонують з одноразових номерів, а й блокують SIM-карти українців для подальших махінацій.

«Вони роблять кілька дзвінків потерпілому. Потім перевипускають картку, телефонують оператору, називають кілька останніх номерів, на які телефонували, можуть поповнити рахунок на невелику суму. І оператор «ідентифікує» клієнта, перевипускає SIM-карту. Шахраї це використовують, адже в нас усі номери телефонів прив’язані до банківських карток», – розказує Олександр Бережний.

Щоб не стати жертвою інтернет-шахраїв, потрібно дотримуватися кількох простих правил: не розголошувати свої персональні дані, банківські рахунки, паролі та звертатися на номер 102.