Важливо Волинь Новини

В’їзди в місто, парк та світлофори: луцькі муніципали отримають відео доступ до ситуації в місті

Про те, що зроблено у Луцьку для того, аби працювала програма «Безпечне місто», про плани, напрацювання й перспективи у цьому напрямку в ефірі програми «На часі гість» телеканалу «Аверс» відбулась розмова з очільницею департаменту муніципальної варти Луцької міської ради Юлією Сиротинською.

Про це повідомляє Інформаційне агенство Волинські новини.

На якій стадії програма «Безпечне місто» і які є результати?

Три роки ми боролися за те, щоб функції щодо «Безпечного міста» передали департаменту муніципальної варти, і вже майже два роки ми це реалізовуємо. Було виділено фінансування і ми разом з правоохоронними органами зробили так званий безпечний мікрорайон – 55. За тим, скільки здійснюється крадіжок, викрадень автомобілів тощо, ми визначили, що це буде саме цей мікрорайон. Він дуже молодий, там багато новобудов. Це вже реалізували.

Наступним етапом стало затвердження низки нормативно-правових документів, зокрема тих, що стосуються відеоконтенту, який утворюється за рахунок тих відеокамер, що є, тому що це особиста інформація і громадяни і мають почуватися у безпеці, бути впевненими, що цей матеріал нікуди не зникне, його ніхто не використає у якихось інших цілях.

Наступним етапом і сходинкою для реалізації цієї програми став «Безпечний парк». Зазвичай усі міста завжди залишають парк на потім. Ми знаємо, що наш парк розвивається, його роблять ошатним, він постійно змінюється. Неодноразово ми говорили і на своїх сторінках писали про випадки вандалізму в парку: то ламали, били ліхтарі, то зривали парасольки, то викидали сміття, то ловили рибу тощо.

І ми оголосили закупівлю й проклали все оптоволокно в парку. Це ті невидимі кабелі, якими біжить інформація у центр її обробки, який буде зосереджено на базі департаменту. Зараз в нас уже готові усі проєкти, експертизи, ми будемо оголошувати закупівлю на встановлення цих камер і обладнання. До 1 серпня у нас вже запрацює «Безпечний парк».

Я розумію, що це не просто якась довгострокова перспектива, ви чітко знаєте, коли це має бути?

Ну приблизно, якщо ми сьогодні оголошуємо, відраховуємо 10 днів, бо є процедурні моменти, підписали контракт і вже працюємо. Нам щастить, до цього моменту в нас був дуже хороший підрядник, який поетапно розробляв або вигравав, наприклад тендери, і справляється з поставленими завданнями навіть трохи швидше, ніж ми очікували. Ми ж закладаємо ризики, як-от погодні умови тощо, це ж все впливає на виконання. Ти ж не будеш камеру чіпляти, коли ллє дощ чи коли мороз. Ми все-таки взимку провели закладку оптоволокна, дуже багато робіт проводили в лютому, тому що була плюсова температура і не потрібно було до квітня чекати.

Нам було виділено субвенційні кошти з обласного бюджету 4,3 млн грн. Усім здається, що якщо було виділено гроші, то за місяць вже можна їх реалізовувати, я теж так спочатку думала, доки не стикнулася з бюрократичною складовою. Для того, щоб їх використати, треба замовити проєкт, пройти експертизи, знайти технагляд, описати згідно з проєктом усі документи, відсканувати, перевірити. Тут в квітні змінилось законодавство щодо закупівель.

Хочеться, щоб це «Безпечне місто» давало великі гарні результати для правоохоронної системи, щоби і лучани почувалися ще безпечніше. Ці кошти можна було пустити знову в оптоволокно, але ми вирішили, що в першу чергу нам треба закрити в’їзди і виїзди з міста, в нас почався карантин і це було актуально, щоб було легше працювати. Так з’явилась ідея за цю частину коштів, які виділено, закрити в’їзди, виїзди в Луцьку.

Ну добре, в’їзди-виїзди закриємо, поставимо камери розпізнавання державних номерних знаків, що далі? Ну, в’їхала ця машина, ти ж її не бачиш далі, ну, виїхала, це результату не дає. У нас з’явилася ідея: якщо заїхала автівка, ми її можемо бачити на світлофорах. Так ми вирішили від в’їздів у місто поставити ще відеокамери на найближчих світлофорах – це уже шматок ділянки буде закритий. І в нас, за попередніми підрахунками, залишалася частина коштів. Перевірили проєкти, виявили, що на трьох вулицях – Володимирській, Львівській і Чернишевського – не покладено оптоволокно своє. Тобто місто буде втрачати кошти, якщо сідати на провайдери і платити за те, що будемо використовувати ті чи ті моменти. Ми вирішили добудувати своє оптоволокно, щоб не втрачати кошти.

Так у нас з того пирога залишається зовсім інший шмат. І ми почали думати, куди ж доцільно використати ці кошти, бо якщо покрити весь проспект Волі, тих грошей не вистачає, весь проспект Соборності закільцювати можна, але це не дасть результату. Наше місто є не дуже великим, у нас мало кільцевих розв’язок, але вони суттєві: Набережна, Перемоги, роз’їзд на мікрорайон ДПЗ тощо. Якщо ми поставимо камери там, то уже якось логічно, наприклад, якщо з Ковельського напрямку ми ведемо зловмисника до найближчого перехрестя, то бачимо, чи автівка поїхала прямо в бік ПАККО, ковельського мосту, чи вона повернула на Чернишевського. А якщо повернула на Чернишевського, значить, виїхати має десь на Набережній, а там у нас теж будуть камери і видно, чи машина піднялася на проспект Волі, звідки вже перекривають камери, встановлені в парку.

Зараз ми працюємо над цілим етапом: це парк, це в’їзди в місто, це світлофор, кільця і прокладання в три основні зони оптоволокна.

 

Leave a Comment