Стартував черговий етап медичної реформи в Україні – реєстрація в електронній системі охорони здоров’я медичних закладів спеціалізованої медичної допомоги (СМД). А саме: лікарень, хоспісів, амбулаторій, спеціалізованих медичних та консультативно-діагностичних центрів і т.д.

Процес реєстрації лікарень СМД в eHealth триватиме до квітня 2020 року. Тобто, у наступному році для медичних закладів вторинної і третинної ланки запрацює Програма медичних гарантій, згідно якої СМД, як і у випадку з медичними закладами первинної ланки, будуть отримувати фінансування від НСЗУ виключно за кількість наданих послуг. Чим більше послуг – тим більше грошей. Все просто і, як обіцяють, максимально прозоро.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ціни на український `борщ` знижуються вперше за останні 4 роки

По-перше, спеціалізована медична допомога стає для українців по справжньому безоплатною. Головне, щоб у пацієнта, який хоче отримати медичну послугу, було направлення від сімейного лікаря чи лікаря терапевта, з яким він підписав декларацію.
По-друге, отримати безоплатну спеціалізовану допомогу пацієнти зможуть як у комунальних, так і в приватних закладах, а також у лікарів-ФОПів, адже укласти договір з НСЗУ зможуть медичні заклади будь-якої форми власності.

Процедура направлення до лікаря-спеціаліста буде дещо нагадувати виписку електронного рецепту: сімейний лікар або терапевт виписує електронне направлення до спеціаліста. Дане направлення фіксується у центральному компоненті eHealth, де його зможе бачити лікар “вторинки”. Пацієнт обирає лікаря та записується до нього онлайн. 

По-третє, включення вторинної ланки у медреформу дозволяє підвищити рівень захисту пацієнта. Адже тепер він буде отримувати безоплатну медичну послугу не як “благодіяння” зі сторони лікаря, а як послугу, за яку зі спеціалістом розрахуються. Більше того, пацієнт навіть зможе поцікавитися, якою є сума відшкодування НСЗУ за цю послугу.

Якщо ж послуга не буде надана, чи вона буде неналежної якості, пацієнт зможе в законний спосіб вимагати відповіді лікаря.

Читайте наші новини у мережі Facebook