Волинь Новини

Боротьба з приміськими маршрутками у Луцьку триває: розповіли деталі

Протягом двох тижнів у Луцькій міськраді напрацюють проєкти позовних заяв про скасування відповідних рішень та інших документів дозвільного характеру від Волинської облдержадміністрації щодо приміських маршрутів, що курсують Луцьком. Адже такі дозволи порушують вимоги чинного законодавства.

Про це йшлося 2 лютого під час чергового засідання виконавчого комітету Луцької міської ради, на якому розглянули проєкт рішення про звернення щодо організації руху приміських автобусів вулицями міста Луцька та населених пунктів Луцької міської територіальної громади, пише ІА Волинські Новини.

Керівник відділ транспорту Віктор Главічка розповів, що в Луцькій громаді організовано сполучення до сіл Сапогове, Жабка, Прилуцьке, Княгининок, Великий Омеляник, Озденіж, Кульчин, Клепачів, Жидичин тощо. Наприклад, із метою забезпечення перевезень до сіл Забороль та Богушівка відкрито автобусний маршрут № 30 «с. Богушівка – вул. Дубнівська».

«Найбільш проблемним є функціонування автобусного маршруту № 30, оскільки всупереч вимог Меморандуму про співпрацю між Волинською обласною державною адміністрацією та Луцькою міською радою департамент ОДА не змінив шлях автобусного маршруту № 251 «Підгайці – Забороль». На цей маршрут було проведено конкурс та залучено вісім одиниць транспорту параметрів Євро-2. Виведені з експлуатації на міських маршрутах автобуси з екологічними нормами Євро-2 повертаються в місто у вигляді приміських маршрутів, що повністю дублюють міські автобусні маршрути. Приміські маршрути організовуються з пробігом 90% по території Луцької громади без вивчення потреби в цих перевезеннях та нехтуванням запроваджених правил: автоматизованою системою обліку оплати проїзду, встановленим порядком її функціонування тощо», – наголосив він.

Як наголосив, у Луцьку хаотично створюються місця відстою автобусів приміських маршрутів, зокрема на вул. Глушець (Волинська обласна філармонія), у районі Центрального ринку, на вул. Конякіна (АТБ), на 40-му кварталі. Найбільш завантаженою приміським транспортом, своєю чергою, є площа перед залізничним вокзалом.

Віктор Главічка наголосив, що департамент інфраструктури Волинської ОДА, формуючи свої маршрути, які розпочинаються з обласного центру, жодного разу не узгоджував їх із міськрадою, що є порушенням ЗУ «Про автомобільний транспорт». Він додав, що на багатьох маршрутах міг би курсувати електротранспорт, однак поки це неможливо через завантаження шляхів приміським транспортом.

Тому в міськраді підготували чергове звернення до Волинської обласної державної адміністрації з вимогою дотримуватися усіх нормативних документів.

«Виконавчий комітет Луцької міської ради заявляє рішучу незгоду з діями департаменту інфраструктури облдержадміністрації, який не уповноважений організовувати рух вулицями міста Луцька і діє всупереч вимогам чинного законодавства, залучаючи для цього транспортні засоби, що не відповідають сучасним вимогам міських перевезень, не ведуть обліку оплати проїзду пасажирів та фактичного пасажиропотоку. Місто перетинають маршрути Львівського, Володимирського напрямку, їдучи до АС-1, і навпаки: автобуси Ківерцівського, Рівненського напрямку, що рухаються до АС-2. Таким чином, створена паралельна маршрутна мережа, яка демпінгуючи міських перевізників негативно впливає на міські тарифи та на існування міських маршрутів не лише автобусних, а й тролейбусних. На площі біля залізничного вокзалу створено стихійну автостанцію для Рожищенського напрямку», – наголошено в тексті звернення.

Луцький міський голова Ігор Поліщук звернув увагу, що міськрада надсилала вже кілька звернень до ОДА, однак вони не принесли очікуваного результату. Тому він дав протокольне доручення юридичному департаменту підготувати позовні заяви про скасування дозвільних рішень облдержадміністрації на згадані приміські маршрути.

Нагадаємо, усупереч постанові Кабміну Волинська обласна державна адміністрація продовжує договори з перевізниками, які курсують приміськими атобусними маршрутами на території Луцької громади.