У переддень нового року думали, як врятувати житло. Мешканець одного з будинків у центрі Луцька поскаржився на величезну проблему з каналізацією. Він розповів, що потерпає разом із сусідами вже не перший рік. Цього разу лихо загострила погода.
Читайте також: Гірка втрата: відійшов у вічність ексгравець луцької «Волині»
Увечері 31 грудня в квартирі Максима стояв сморід. Відходи, які мали б піти в каналізацію, поверталися назад і лилися через верх із душової кабіни та унітаза, йдеться в сюжеті 12 каналу.
«Я був у квартирі. Готувався до Нового року. І тут чую дуже сильне клекотання. Заглядаю у ванну. З трапу вже йде. Слава Богу, був бортик, але все йде через верх. І так само через увесь унітаз піднімається і це все мені тече в квартиру. Килимки, які були застелені, потрібно здати в хімчистку. Двері набухли. Оце все на коридор почало виходити. Як міг, що міг підкидав, не дивлячись, що то за речі, щоб спинити, щоб якось майно вберегти у своїй квартирі», – пригадав Максим.
Він проживає в будинку на вулиці Ярощука. Його зводили ще 1960 року. Тоді й систему стічних вод закладали. Тепер мешканці часто потерпають через проблеми з каналізацією.
«Сходиться з усього мікрорайону, зі всіх будинків. Тут якраз низинка. І так само ті люки забиті. Туди далі забито магістраль. Чому немає реакції? Неодноразово зверталися. Якщо є проблеми, якщо нормально не відкачується, не проходить, ну то відкачуйте машинами», – наголосив Максим.
Така ж проблема – у всіх, хто мешкає на першому поверсі. Їхні квартири – на рівні каналізаційного люка. Напередодні свята потерпала від затоплення і Єва Яківна, сусідка Максима, яка вже майже 30 років проживає в будинку на Ярощука.
«31 числа у п’ять годин нас затоплює вже на під’їзд. Я дзвоню у водоканал: спасайте. А мені диспетчер каже, що приїдемо у вісім годин. Я почала плакати, кричати. То сказали: добре, приїдемо зараз. І правда, через п’ять хвилин приїхали», – пригадала Єва Яківна.
«Вони самі сказали, що проблеми з колектором. Ну то якщо є проблеми з колектором і самі працівники володіють інформацією, що не справляється система, то це чия відповідальність? Мережі – на кому? Обслуговується водоканалом. Чого не приїхати і не відкачати, коли було неодноразове звернення?» – звернув увагу Максим.
«Так, дійсно є така проблема. Каналізаційна мережа, яка йде від Ярощука, 22, підходить до нашого сапалаївського колектора. У зв’язку зі щільністю забудови ми не маємо доступу до каналізаційної мережі. Ми мусимо викликати людей, просити, щоб нам дали доступ. І у зв’язку зі щільною забудовою ми не можемо сучасну техніку підігнати туди, щоб вирішити цю проблему», – прокоментував керівник служби мереж КП «Луцькводоканалу» Микола Рижук.
У водоканалі вважають, що проблему вирішить заміна труб каналізаційної мережі будинку, бо за стільки часу вони втратили герметичність. Займатися цим мають мешканці будинку.
«Першим ділом треба зробити це – забезпечити щільність мережі. Якщо цього не буде зроблено власниками, то, відповідно, вона й буде бігти. Незалежно від того, чи ця мережа забита чи не забита», – сказав директор КП «Луцькводоканал» Віктор Гуменюк.
Але є і об’єктивна проблема – підйом ґрунтових вод. Зазвичай це відбувається навесні, а тепер – через теплу погоду, яка трималася з кінця грудня. Оскільки ж будинок на Ярощука розташований у низині, то для стічних вод у каналізації немає місця.
«Оскільки там по профілю і будинок, і каналізаційна мережа розташовані в заплаві річки Сапалаївка, в каналізаційній мережі постійно перебувають ґрунтові води. Тобто їх викачуй/не викачуй – вони будуть постійно заповнюватися. І тому якраз зараз, у цей період, враховуючи, що ця мережа постійно стоїть із водою, вона просто заповнюється», – пояснив директор КП «Луцькводоканал» Віктор Гуменюк.
Мешканцям радять: аби назавжди позбавитися складної проблеми, потрібно братися за повну заміну труб.
Читайте також наші новини у Facebook