Жителі деяких сіл на Волині скаржаться, ніби вони “відрізані від цивілізації” через пошкодженні колії, так званий залізничний колапс.
Про це йдеться у сюжеті «12 каналу».
Перекинуті вагони й зруйновані колії – таку картину побачила знімальна група «12 каналу» неподалік одного з волинських сіл. Та аварія, як кажуть місцеві, була влаштована спеціально – аби бронепотяги з Білорусі не потрапили в Україну.
Раніше цей залізничний шлях з’єднував Україну та Білорусь. Тепер же тут не проїде жоден потяг. Неподалік села Краска – перекинуті вагони, а колія буквально розірвана.
«Зразу десь на 4-й день, як почалась війна, щоб звідти війська не пішли – то спеціально зробили», – розповідає мешканець села Краска Іван.
Аби заблокувати залізничний шлях, вагони спеціально пригнали із Ковеля. Та місцеві жителі сьогодні нарікають тільки на те, що залишилися без сполучення потягом.
«Тому, що на Ратне ходить маршрутка тільки в понеділок, середу, неділю. На тиждень три маршрутки йде. А так потяг курсував. У Заболоття люди на базар їздили», – каже чоловік.
Заболоття, про яке розповідає Іван, ще ближче до кордону із Білоруссю. Однак руйнування колії його жителів не вбезпечить, бо між ним і Білоруссю колія лишилася ціла. Про те, що його відріжуть від залізничного сполучення з Україною, місцевих навіть не попередили.
«Ми прийшли на роботу, а воно вже там… В нас сполучення зараз фактично немає з Ковелем – з районним центром. Тобто люди не можуть на ринок і в справах поїхати. Та навіть у лікарню!» – розказує начальник залізничної станції у Заболотті Василь Бадзюк.
Виїхати із Заболоття можна лише маршруткою, яка тут курсує нечасто. Та й ціни, кажуть місцеві, кусаються, бо через здорожчання пального піднялася і вартість квитків. Ба більше, для заболотців загроза нападу з Білорусі із руйнуванням колій неподалік Краски нікуди не зникла. Тож довелося зводити на залізничному шляху власний блокпост – вже у своєму селі, бо ж варто бути готовими до всього.
«Що в голові їхнього керманича, вусатого фюрера, звісно, невідомо. Є певна настороженість, вони нас тримають постійно в тонусі», – вважає голова Заболоттівської громади Валерій Свіржевський.
Водночас місцеві намагаються розв’язувати проблему із залізничним сполученням з Україною.
«Ми писали звернення разом із головою селищної ради і військовим, і до Погуляйка, і в Київ нас слали. Сказали, що колія буде відновлена тільки, коли не буде загрози зі сторони Білорусі», – повідомив Василь Бадзюк.
Начальник цієї залізничної ділянки Ярослав Дячук запевняє: де і як руйнувати колії – визначали на державному рівні. До слова, усі колії в країні, що раніше вели до Білорусі, нині в непридатному стані. Про це ще у березні заявив голова правління «Укрзалізниці» Олександр Камишін. Про їх відновлення, вартість та оперативність таких робіт говоритимуть лише тоді, коли будуть впевнені: жодних загроз із півночі немає.