Понад 30 команд учнів і студентів коледжів презентували свої проєкти на ІІІ Конкурсі креативних ідей для школярів Волинської області «Зробимо Волинь кращою!» Вони вражали своїми талантами та розумом, захищаючи ідеї про створення навчальних осередків, збереження давніх історичних пам’яток, енергоефективні заходи, промоцію здорового способу життя та інновації, – пише ІА Волинські новини.
Протягом двох місяців учні шкіл і студенти коледжів проходили онлайн-навчання з фінансової та економічної грамотності, а також проєктного менеджменту. Після цього вони підготували проєкти, понад 30 із яких зуміли презентувати на фіналі в Луцьку. У цілому на конкурс було подано більш ніж 60 проєктів.
Конкурс організували управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації, Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет економіки та управління, Фонд Ігоря Палиці «Тільки разом».
Із вітальним словом до присутніх звернувся ректор Волинського національного університету імені Лесі Українки Анатолій Цьось.
«Вітаю усіх у нашому найкращому університеті. Чому наш університет найкращий? Не лише тому, що минулого тижня ми отримали відзнаку Ради Європи за «Найкращі практики», зокрема в номінації «Забезпечення якості освіти». Не тільки тому, що наше повне зібрання творів Лесі Українки в 14-х томах, підготовлене університетом, увійшло в 30 найкращих книг, опублікованих за 30 років незалежності України. Ми найкращі, адже в основу своєї діяльності ставимо студента – це найголовніше. Основне завдання – аби кожен студент проявив себе, реалізував свій потенціал», – сказав ректор.
Учасникам конкурсу він побажав удачі, натхнення та найшвидшої реалізації проєктів, які зроблять Волинську область кращою та заможнішою.
Як розповіла Інформаційному агентству Волинські Новини організаторка конкурсу, доцент кафедри обліку і оподаткування, заступниця декана з рекрутації та роботи з випускниками Алла Фатенок-Ткачук, Конкурс креативних ідей для школярів Волинської області «Зробимо Волинь кращою!» реалізують уже три роки поспіль.
«Ми звертаємося до управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації, яке надсилає листи в школи та інші навчальні заклади усієї області. Після цього наші тренери з факультету звертаються до закладів освіти: якщо вони готові взяти участь у нашому конкурсі, проводять заняття з фінансово-економічної грамотності й допомагають писати проєкти. Тобто кожен проєкт здійснюється під керівництвом представника професорсько-викладацького складу нашого факультету. Цього року було подано понад 60 проєктів. Уперше ми оцінювали проєкти до конкурсу. Через пандемію ми не змогли би запросити авторів усіх проєктів до Луцька, тому відібрали найкращі проєкти, які увійшли у фінал», – зауважила вона.
Оцінювання здійснювали у два етапи. На першому етапі проєкти оцінювали експертні комісії з семи осіб (шість викладачів і один студент ВНУ імені Лесі Українки). Крім того, близько двох тижнів тому у Facebook було зареєстровано спільноту «Зробимо Волинь кращою!», де можна було підтримати будь-який проєкт вподобаннями. Деякі проєкти набрали понад 600 вподобань. Спільно проєкти зібрали більш ніж 12 тисяч вподобань.
«До Луцька ми запросили представників 31 проєкту, який у сумі набрав найбільшу кількість експертних оцінок і вподобань. Тут усі бали анулювали, і діти отримували оцінки, презентуючи свій проєкт, від членів журі», – пояснила Алла Фатенок-Ткачук.
Цьогоріч конкурс проводили в п’ятьох номінаціях: «Добробут громад», «Соціальноспрямовані», «Відновлення культурно-історичної спадщини», «Екологоорієнтовані» та «Бізнес, що створює робочі місця».
Як пригадала організаторка, торік учні з Гірки Полонки представляли на конкурсі проєкт «Молодіжний простір», який згодом переміг в інших змаганнях і отримав фінансування.
«У наших планах – сформулювати проєкти за громадами й надіслати їх місцевій владі. Якщо вона зацікавиться тим чи тим проєктом, ми будемо страшенно раді. На конкурсі представляють дуже багато соціальних проєктів, наприклад, відновлення спортивного майданчика на території школи, відновлення їдальні», – зауважила Алла Фатенок-Ткачук.
Читати ще: «Зробимо Волинь кращою»: у Луцьку – конкурс креативних ідей школярів та студентів
Голова правління Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом», депутатка Луцької міської ради Катерина Шкльода відзначила, що в рамках змагань 15 команд, до складу яких входили школярі та студенти коледжів, отримали цінні подарунки від Фонду і партнерів конкурсу. Зокрема, від Фонду учні, які посіли треті місця, отримали грошовий сертифікат на 2000 гривень, учасники, які здобули другі місця, – на 4000 гривень і переможці – на 7000 гривень. Сертифікати можна отоварити в магазині iCity.
«Фонд Ігоря Палиці «Тільки разом» долучився до проведення конкурсу «Зробимо Волинь кращою!» від самого початку: ми відбирали ідеї, входили до складу журі, оцінювали проєкти. В дітей – дуже цікаві ідеї щодо бізнесу, соціальної сфери, – розказала вона. – Нам надзвичайно приємно долучатися до таких ініціатив, тому що ми бачимо, яка наша молодь креативна, розумна та цілеспрямована. Ця молодь бажає не тільки саморозвиватися, але й розвивати свій край, свою країну. Ми щиро віримо, що в неї усе вдасться в майбутньому».
Катерина Шкльода додала, що особисто її дуже вразили бізнес-ідеї учасників: «Вони були чітко пропрацьовані, містили і прибуткову, і видаткову складові. Помітно було, що діти готувалися, що вони розуміють, що таке податки, рентабельність. Зважаючи на те, що тут 9-11 класи, це справді надихає. Сподіваюся, в майбутньому їм вдасться започаткувати власну справу і стати успішними бізнесменами».
Отож, у номінації «Екологоорієнтовані» перше місце виборов проєкт «Оформлення шкільного подвір’я в стилі сучасного ландшафтного дизайну» Віталія Ярмолюка, Іванни Скупейко та Юлії Ганіч із Ветлівського ліцею Любешівської селищної ради.
У категорії «Добробут громад» найкращою стала робота учнів Володимир-Волинського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» Маріанни Сіліч, Аліни Гаврилюк та Анастасії Козачук. Вони перемогли з проєктом «Освітлення валів княжого міста».
Другокурсники Фахового коледжу технологій, бізнесу та права ВНУ імені Лесі Українки Іван Неліпа та Сергій Козіна перемогли в номінації «Соціальноспрямовані» із проєктом «Студія саморозвитку».
Хлопці розповіли, що в їхній «Студії саморозвитку» кожен міг би розвиватися та вивчати те, що йому дійсно подобається.
«Ми цікавимося бізнес-ідеями, тому й обрали спеціальність, пов’язану з бізнесом. Тому, власне, і вирішили взяти участь у конкурсі. Перемога, однозначно, додає нам впевненості для написання нових проєктів, дає нам можливість зрозуміти, що ми робимо щось потрібне, що робимо це не дарма», – розповіли Іван Неліпа та Сергій Козіна.
Із проєктом «Біопаливо – запорука екологічно-чистого життя» Анастасія Щербинська з Рудниківського ліцею Колківської селищної ради посіла перше місце в номінації «Бізнес, що створює робочі місця».
Як пригадала школярка, Рудниківський ліцей у конкурсі «Зробимо Волинь кращою!» бере участь уже три роки поспіль.
«Як знаєте, екологія останнім часом рухається у прірву. Це пов’язано з багатьма факторами. У нашому Рудниківському лісництві дуже часто проводиться вирубка старих або пошкоджених дерев. У процесі утворюються відходи, які зазвичай спалюють або викидають. Я вважаю, що на основі цих відходів можна створити прибутковий та перспективний бізнес для нашого села», – розповіла вона.
Учні Великоглушанського ліцею Камінь-Каширської міської ради Павло Матвійчук, Вікторія Осипчук і Юлія Турик завдяки проєкту «Створення етноскверу «Козацькі розваги» зуміли вибороти перше місце в номінації «Відновлення культурно-історичної спадщини».
«Наш проєкт – про озеленення нашого села. У центрі поки немає ні скверу, ні парку. Тому ми запропонували облаштувати там етносквер «Козацькі розваги», де буде, наприклад, дитячий майданчик. Наш проєкт не складний у реалізації. Ми все будемо робити своїми руками, в нас є талановиті діти, які допомагатимуть нам, також нам допомагатимуть батьки. Спільними зусиллями ми все зможемо», – розказав Павло Матвійчук.
Ліцеїсти сподіваються, що вже весною вдасться розпочати роботи з облаштування етноскверу, аби влітку 2022 року там можна було організовувати ярмарки та фестивалі.
Другі місця у своїх категоріях посіли Марія Котюк, Соломія Мельник, Марія Назарчук, Яна Кошелюк, Василь Котюк, Софія Ойович, Софія Дудич, Даніїл Оксенюк із Луцького ліцею №21 імені Михайла Кравчука за проєкт «Ekokids» («Екологоорієнтовані»), Владислав Кужель, Богдан Гінайло, Іванна Корнелюк, Надія Бакун з Шацького лісового фахового коледжу імені Сулька за проєкт «DIY Музей» («Добробут громади»), Валентина Брунець із Затурцівського ліцею імені Липинського за проєкт «Вирощування чуфи як перспективна прибуткова справа» («Бізнес, що створює робочі місця»), Валентин Лиценко із Лобачівського ліцею Берестечківської міської ради за проєкт «Центр національно-патріотичного виховання «Козацький дух» («Відновлення культурно-історичної спадщини»), Влада Голас із Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького за проєкт «Lutsk Virtual Cultural Platform» («Соціальноспрямовані»).
Треті місця здобули Софія Татушко, Лілія Демчук та Андрій Мозоль із Красновільського ліцею Колківської селищної ради за проєкт «Компостування як альтернатива спалювання листя» («Екологоорієнтовані»), Софія Гандзюк та Роман Бовкуш зі школи І-ІІІ ступенів села Смідин Ковельського району за проєкт «КачОК» («Добробут громади»), Артем Харчик та Артем Назарчук із Малоглушанського ліцею Камінь-Каширської міської ради за проєкт «CHEESE&HLUSHKA» («Бізнес, що створює робочі місця»), Анастасія Кот та Надія Марчук із Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів села Пульмо Шацької селищної ради за проєкт «Реставрація обеліска слави у селі Пульмо» («Відновлення культурно-історичної спадщини»), а також Ірина Козлюк, Олександр Колодницький, Яна Янчик із Берестечківського ліцею за проєкт «Мистецький простір «Квітуче серце» («Соціальноспрямовані»).
Ольга ШЕРШЕНЬ