Волинь Новини

На Волині жінку та її дитину з обмеженими фізичними можливостями принизили працівники ЦНАПу

Як відомо, Ірину Романюк-Марходей у Володимирі-Волинському знає чимало містян. Жінка виховує донечку з інвалідністю, бере активну участь у житті громади та ще й піклується про інших матусь, яким скрутно у житті.

До слова, її Каролінці виповнилося 14 років і прийшов час виготовляти дитині паспорт. Про те, що довелося пережити їй та дочці у ЦНАПі під час подання усіх необхідних документів на оформлення паспорта, Ірина написала у своєму дописі у фейсбуці. Кореспондент Район. Володимир-Волинський дізнавався під час розмови з Іриною Романюк-Марходей та директоркою ЦНАПу Аллою Троць, що ж саме трапилося того дня в установі.

Ірина розповіла, що те, що їй вдалося пережити із донечкою того дня, можна назвати одним словом — жахіття. Каже, сіла з донькою по тому в автівку, а їхати нікуди не може – сльози душать, руки тремтять. Після тих кілька найстрашніших годин проведених у згаданій установі, каже жінка, вона зробила висновок, що вся доступність у місцевому ЦНАПі – лише пандус при вході у приміщення. Ні тобі розуміння, ні допомоги, ні вміння працювати з такими маломобільними представниками міської громади.

Відтак, більше подробиць, – у дописі Ірина Романюк-Марходей.

Жах і приниження, які ми сьогодні пережили в ЦНАП міста Володимир-Волинський. Моя дитина не контактна, груба розумова відсталість, не розуміє зверненої мови – я це пояснювала перед тим в ЦНАП, запитувала коли перерва на обід. На що мені пояснили, що плаваючий графік і завжди є адміністратор, який прийме таку дитину, все вони розуміють, зроблять.

Влітку спека, в Кароліни жахливі нервові приступи, вона може днями кричати, плакати. Вже вересень. Сьогодні прокинулася, ніби є настрій. Я цілий ранок її готувала до поїздки – це ж кожна дія (одягнути, розчесати, взути і т.д.) супроводжується її криком, плачем, треба заспокоїти. Дала знеболюючі і заспокійливі. Приїхали в ЦНАП. Обід і треба заздалегідь записуватися. Але дівчата бачать, яка дитина, подзвонили до адміністратора, пояснили. Нарешті нас приймають. Починається з довідок… Пояснюю, що зробіть фото поки вона більш-менш сидить, бо ж то буквально в моменті зараз все піде не так. Адміністратор не чує, чи вірніше не хоче чути, жодного індивідуального підходу. Чи ви не бачите, яка дитина перед вами??? Нарешті дійшли до фото – його зробити вже неможливо! Починається невдоволення з боку адміністратора і фрази «треба ж лізти по голові», «що за люди», кидання нам документів. Тепер моя дитина винна, що зібралася черга. З горем пополам зробили це фото.

Наступний крок – підпис дитини, яка ніколи в житті ручки не тримала і її руки постійно хлопають (особливість її діагнозу синдром Ретта). Завершальна тортура – взяття відбитків пальців. Руки мокрі, вона боїться, стискає пальці – вони не скануються. Адміністратор каже, щоб йшли в туалет, з милом помили руки і посушили. Дитина візочниця, трішки ходить за руку, але вона в чужому приміщенні, боїться, поки назад дійде, руки будуть такі самі мокрі. Ні, треба мити. Ок, ідемо. Вона не бігає, а ледь ходить помалу, згорбившись. Люди, звичайно, чекають і співчутливо дивляться у слід. Притягую Кароліну назад. Ситуація зі сканером та сама. Нарешті лунає заява, що неможливо взяти відбитки. Все це супроводжується невдоволеними висловлюваннями в мою сторону… Врешті я не витримала і прошу адміністратора пояснити моїй дитині про порядок, чергу і що треба все чітко зробити! Це все марно. Мене не чують… Я виводила Кароліну з залу і душилася сльозами…

Давно я такого хамства не бачила! Дякую директорці ЦНАПу, яка з розумінням вислухала, вибачилася за дії своєї співробітниці і запевнила, що догана буде винесена…, – йдеться у дописі.

Директорка ЦНАПу Алла Троць розповіла Район.Володимир-Волинський, що цей випадок у жодному разі не залишився б не поміченим адміністрацією установи. Наразі у працівників відділу відібрали пояснення, причетним до цього ганебного випадку винесли догану і попередили, що в разі повторення подібного – говоритимуть про звільнення.

Не залишився цей випадок і поза увагою міської влади. На наступний день керуюча справами виконавчого комітету міської ради Ірина Лошенюк провела збори спеціалістів ЦНАПу, аби обговорити та з’ясувати причину цього інциденту.

«Ірина Лошенюк наголосила, що ЦНАП є своєрідним обличчям громади, тому обслуговування клієнтів має бути на найвищому рівні та й у будь-якому випадку потрібно проявляти людяність та чуйність. До адміністраторки, на роботу якої надійшла скарга, а також керівниці відповідного відділу буде застосоване дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Згодом директорка ЦНАПу Алла Троць зазначила, що спеціалісти управління працюватимуть у напрямку поліпшення роботи з маломобільними групами населення, зокрема активізують інформування щодо послуг, які надають у ЦНАПі для людей з інвалідністю та налагоджуватимуть співпрацю із організаціями, котрі опікуються такими категоріями населення нашої громади», – інформують на сторінці міської громади  міської ради.

Leave a Comment