У Луцьку ґрунтовно працюють над організацією дорожнього руху. Про це свідчить робота “круглого” столу, який сьогодні відбувся у стінах міської ради під головуванням міського голови Ігоря Поліщука. Над розробкою комплексної схеми дорожнього руху працюють спеціалісти кафедри будівництва та цивільної інженерії Луцького національного технічного університету. Свої напрацювання вони демонстрували депутатам міської ради, науковцям та спеціалістам-автомобілістам в рамках проєкту “Покращення безпеки транскордонної дорожньої інфраструктури Хелма і Луцька” програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020.
Ігор Поліщук зазначив, що в порівнянні з 2015-2016 роками в місті вп’ятеро зросла кількість транспортних засобів. Окрім того, Луцьком курсує й багато транзитного транспорту, тому місто зобов’язано активно працювати над пошуком ефективних, простих, дієвих та разом з тим максимально недорогих рішень, щоб виправити ситуацію на найбільш проблемних ділянках доріг та вулиць.
“Фінансування розробки стратегії організації дорожнього руху здійснюється за грантові кошти. У нас уже є напрацювання, тому треба підходити до його завершення. Треба швидко вирішувати питання комфортного, нормального проїзду містом з мінімальною затратою часу, як для приватного, так і для громадського транспорту”, – підкреслив міський голова.
За словами спеціалістів, які вивчали ситуацію на дорогах міста в годину пік, найбільш проблемними на сьогодні є вулиця Яровиця та проспект Перемоги. В найближчій перспективі скласти їм компанію можуть вулиці Рівненська, Володимирська, Львівська, Шопена, Ківерцівська, проспект Соборності та перехрестя вулиць Дубнівська – Карпенка-Карого.
Найбільшого клопоту міським вулицям завдає відсутність об’їзної дороги. Натомість містом проходять дороги державного та міжнародного значення Устилуг-Луцьк-Рівне та Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. Також великого навантаження міським дорогам завдає траса Львів-Радехів-Луцьк. Все це в комплексі призводить до ускладнених умов пересування, особливо на перехрестях, де утворюються затори.
Від великогабаритного транспорту страждає й 40-квартал Луцька, через наявність тут великої кількості складів та промислових баз. Цю проблему можна вирішити за допомогою будівництва дороги, що з’єднає вулицю Єршова з об’їзною дорогою біля села Липини. Також спеціалісти рекомендують сполучити вулицю Дубнівську з Рівненською через Електроапаратну та Героїв Крут.
Ще однією великою проблемою для міста є переїзд річки Стир. Наявних мостів вже замало для автотранспорту, тому назріла потреба будівництва нового в районі вулиці Яровиця.
Ігор Поліщук зауважив, що нині це питання в активній стадії розробки: “Зараз ми консультуємося із спеціалістами щодо того, кому замовити формування технічного завдання та дати відповідь самим собі, які проблеми ми вирішимо цією розв’язкою. Будемо також приступати до замовлення проєкту. Вартість будівництва такого мосту буде щонайменше 350-400 мільйонів гривень. На сьогодні – це два бюджети розвитку міста, але ми готові виготовити та замовити проєкт, який коштуватиме мінімум 5 мільйонів гривень. Також ми готові до його співфінансування разом з державним бюджетом, адже в Україні є багато прикладів, коли мости будувалися за кошти держави”.
Також у місті вже працюють над питанням розширення мосту через річку Стир на вулиці Шевченка. Тут планують збудувати ще одну смугу руху. Коли розпочнуться будівельні роботи, то рух автомоблів мостом перекриють на рік.
За “круглим” столом обговорили і правильність розміщення в місті зупинок громадського транспорту, розвиток велосипедної інфраструктури, паркування в центральній частині міста, а також розміщення стоянок для легкових таксомоторів.
Всі, як один, зійшлися на думці, що місту потрібні зміни й в громадському транспорті. На зміну старим “Богданам”, мають прийти тролейбуси та великогабаритні автобуси, які курсуватиму окремими смугами руху. Щоправда, прийняти транспорт в правому ряду зараз мають змогу лише проспекти Соборності та Відродження, а також вулиця Рівненська. Однак над цим питанням спеціалісти ще міркують.