Новини

Як учням виставлятимуть оцінки на дистанційному навчанні

Оцінювання є невід’ємною частиною процесу навчання, дистанційне навчання не є винятком. На цьому  наголошує Міністерство освіти та науки у листі від 16 квітня 2020 року. Але воно має свої особливості.

Оцінювання може здійснюватись у синхронному або асинхронному режимі.

Синхронний режим більш об’єктивний, проте вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів.

У синхронному режимі учні можуть:

  • виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня;
  • використовуючи відеоінструменти Skype, Zoom тощо, можуть писати диктанти, робити усні перекази, читати напам’ять вірші, презентувати проєкти тощо;
  • брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах;
  • виконувати інші завдання, які пропонує вчитель.

В асинхронному режимі учні можуть виконувати завдання у зручний час. Для зменшення ризиків необ’єктивного оцінювання рекомендовано

налаштувати опцію проходження тесту один раз та обмежити час на виконання завдання, встановити термін для здачі тесту (контрольної, практичної або самостійної роботи тощо).

Результати оцінювання навчальних досягнень рекомендовано повідомляти учням у такі способи:

  1. фіксувати в електронному щоденнику (за наявності),
  2. надсилати в індивідуальному порядку шляхом використання одного із засобів зв’язку (електронної пошти, смс-повідомлення, повідомлення в одному з месенджерів, повідомлення по телефону тощо).

Оприлюднення списку оцінок для всього класу є неприпустимим.

Про способи оцінювання та канал зв’язку, який буде використовуватись учителем і учнями одного класу, необхідно повідомити учнів та їх батьків заздалегідь або оприлюднити цю інформацію на сайті закладу освіти.

Основною метою оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв’язку вчителя з учнями. Останній передбачає надання учням підтримки, коригування засобів та методів у випадку їх неефективності. У самостійних роботах варто відзначати успіхи учнів й аналізувати помилки, а не використовувати оцінку у якості «зброї».

За відсутності засобів Інтернет-зв’язку, зворотній зв’язок з учнями вчитель може підтримувати в телефонному режимі, а виконані завдання отримувати поштою.

Leave a Comment