Постає питання, що ж то за таке грізне, безкарно діюче каральне формування діє в Луцьку – департамент муніципальної варти?
Якщо коротко – то прислуга і холуї чиновників міської влади, яким в порушення багатьох Законів України надали безліч поліцейських, каральних та інших функцій і затратили на утримання цього бандформування тільки в минулому році майже два десятки мільйонів гривень!
Розповімо історію його створення і бурхливого свавілля та вседозволеності.
Ще десять років тому при Луцькій міській раді діяла муніципальна дружина, в 2015 році її реформували в муніципальну поліцію, а в 2017 році – в муніципальну варту.
З кожним новим рішенням міськради повноваження цього формування розширювали.
В останньому рішенні про проведення профілактичної роботи і попереджувальних заходів взагалі не йдеться. В розділі «Мета і завдання департаменту» більшість повноважень виписано категорично – «забезпечення виконання рішень міськради», «здійснення контролю», «забезпечення охорони», «контроль виконання робіт», «видача дозволів» і т.д.
Тобто, міськрада надала своєму дітищу всеможливі контролюючі і каральні функції для підтримки і забезпечення, перш за все власних, незаконних і кримінальних правопорушень?
Створили таку собі структуру прикриття власного беззаконня і тиску на громаду? Чиновники взагалі не виписали в, який спосіб і якими законними методами мають здійснюватися контроль, забезпечення виконання рішень, видача різних дозволів. Тому четвертий рік у Луцьку в різних сферах життя громади панує вседозволеність і безкарність працівників муніципальної варти.
Вони і водіїв за паркування штрафують, і бабок, що торгують зеленню, карають, і дозволи на виконання земляних робіт видають, і гаражі чи кіоски демонтують, а потім вилучене добро розпродують, і контроль за будівельними роботами здійснюють.
Такі собі майстри на всі руки, справжні махновці-стаханівці, завжди там, де можна поживитися, когось покарати чи поцупити чуже.
І роблять це за вказівкою начальниці Юлії Сиротинської здебільшого молоді, трохи більше за 20 років, хлопці без відповідної освіти, дозволів чи допусків на виконання будівельних, земельних або монтажних робіт. Хлопчики в масках, без належної освіти і професії вчать інших, як жити і правильно себе поводити.
Із покараннями водіїв за неправильне паркування часто взагалі виникають анекдотичні ситуації. Штрафи виписують молодики, які самі не знають правил дорожнього руху, вони навіть самі можуть вкопати знак «зупинка заборонена», як це було біля їхнього вагончика на Центральному ринку, щоб потім чинити беззаконня і виписування штрафів поставити на потік.
Скільки і де таких самочинно встановлених знаків ніхто не знає, патрульна поліція дрімає. Сама Сиротинська принципово постійно паркує своє авто, і це неодноразово зафіксовано на відео, під вікнами офісу прямо на тротуарі. І ніхто цього роками не помічає. Не дивно, що муніципали знахабніли так, що намагалися виписувати штрафи навіть поліцейським, які приїхали за оперативним викликом і зупинилися під їхнім забороненим знаком!
За обслуговування влади муніципали отримують щедре фінансування і шикарне забезпечення. Поліцейським до подібних щедрот далеко.
За минулий рік, як свідчать дані різних джерел, з міської казни на утримування муніципальної варти виділено майже 20 мільйонів гривень.
Технічно вони забезпечені на широку ногу, закупівлі дорогих обладнання і оргтехніки провадилися здебільшого за завищеними цінами на фірмах міських депутатів. Тут непочатий край роботи для розслідування фінансових і службових злочинів. Самим муніципалам і щедрі премії виписували, і крім уніформи модельний одяг та взуття купляли, навіть на новий рік в костюми вампірів і людожерів наряджали.
Правда, в так званому, звіті муніципальної варти за 2019 рік жодних даних про фінансову діяльність немає. Ні скільки мільйонів з бюджету їм виділили, на що потратили, скільки чого, в кого і на яку суму купили, скільки і чого з вилученого продали, скільки на цьому заробили? Видно, є що приховувати і кого покривати? Та шила в мішку не сховати. Окремі злочини як муніципалів, так і її керівника Юлії Сиротинської, уже стали очевидними.
Відомий адвокат Сергій Величко зараз в суді доводить незаконність дій муніципалів щодо накладання штрафів за паркування авто.
Подібних випадків сотні, тільки одиниці відстоюють свою правоту. Знаючи принциповість Сергія Олеговича, справу він виграє, не зважаючи на те, що судові засідання з вини муніципалів постійно відкладаються. Чи не доведеться повертати водіям незаконно виписані штрафи?
Інший приклад. Провадження щодо незаконного вилучення кіоску ТОВ «Волинь: преса – друк» власники виграли ще у 2017 році. Суд зобов’язав муніципалів повернути майно і відшкодувати збитки. Та виявилося, що віддавати нема що, кіоск пропав!
До речі, незаконні операції з металобрухтом, як незаконні фінансові обтяження за находження чужого майна на майданчиках, що винаймають муніципали по вулиці Карпенка Карого і в селі Княгининок, є очевидним криміналом. Тільки цього ні прокуратура, ні поліція, ні УЗЕ не бачать, тому чорний бізнес роками процвітає. Чи всі у схемі і в долі?
І тут, щоб приховати цей злочин, Сиротинська вчиняє ще чотири – не виконує рішення суду, вдається до службового підроблення, письмово неправдиво стверджуючи, що кіоск утилізовано, а також звинувачується у привласненні чужого майна шляхом зловживання службовим становищем та втручанні в діяльність працівника державної виконавчої служби.
Згодом злочин вчиняє ще й державний виконавець управління забезпечення примусового виконання рішень Мінюсту Ганна Гриценя. Тепер кожному з учасників цього злочинного угрупування доведеться відповідати як за старі, так і нові злочини.
Допускає службові і кримінальні правопорушення Сиротинська не вперше.
Дуже легко кілька років тому їй зійшло з рук те, що, отримавши оплачувану відпустку на навчання, поїхала не у вуз, а подалася у мандри Європою, ще й збрехала, що здала сесію достроково. Криміналу в цьому наша славна прокуратура чомусь не побачила.
Ще Сиротинська додумалася нараховувати зарплату на працівницю, яка взагалі перебувала за межами України, тобто, на підставну особу.
Є також сумнівна і заплутана історія з мільйонним кредитом, який не погашається. В управлінні захисту економіки області в наявності чимало фактів проти керівництва муніципальної варти, яке, зловживаючи службовим становищем, діючи за попередньою змовою, з метою власного збагачення вносило до бухгалтерських документів неправдиві дані щодо здачі на брухт демонтованих споруд, що реалізовувалися за готівку, а кошти привласнювалися. Тільки, чому ці факти належно не розслідувалися? Чи вкотре спрацював договорняк?
І, як кажуть, вишенька на торті, про неймовірний факт шахрайства.
Досі слідчі не можуть второпати, як вдалося Сиротинській через підставну особу в одному з банків отримати 30 тисяч доларів США, що належали особі, яка перебувала далеко за кордоном. Згодом пані Юлія заявила, що ці гроші в неї … вкрали.
Але досі не розслідувано, як вони до неї потрапили, з ким у зговорі вона діяла?
Оцінюючи наведені факти, постає логічне питання – хто очолює муніципальну варту Луцька, державний чиновник чи професійна аферистка? Відповідь мають дати прокурори і слідчі, тільки не зволікайте! Громада чекає результатів кримінальних розслідувань.
А тим часом на Центральному ринку міста муніципали від лобових атак перейшли до тактичних дій – роздають підприємцям приписи щодо демонтажу кіосків та контейнерів. В гонитві за штрафами, збагаченні від реалізації вилученого ніхто на читає Закони України щодо обов’язків і повноважень таких формувань при демонтажі таких споруд.
По-перше, ніхто не має права посягати на конституційні права громадян і їх власність. Подібні варти можуть діяти тільки в межах Закону «Про місцеве самоврядування в Україні». Порядок розміщення та знесення тимчасових архітектурних споруд визначений Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком розміщення тимчасових споруд, затвердженим Мінрегінрозвитку та ЖКГ України.
Простіше, законодавство встановлює, що такий демонтаж можливий тільки на підставі Закону або рішення суду.
Рішення, положення, порядки органів місцевої влади, виконкому не може бути підставою такого демонтажу. Здійснення самого монтажу не є компетенцією муніципальної варти, а органу державного архітектурно-будівельного контролю!
Щоб знати свої обов’язки, муніципалам варто добре вивчити ст.255 Кодексу України про адміністративні порушення», де чітко виписано, які особи, в який спосіб і в якому порядку мають право складати протоколи про адмінправопорушення. Якби представники влади крім грошових купюр читали ще Закони, то не створювали б такі формування з безмежними повноваженнями, що суперечать чинному законодавству і спрямовані, перш за все, на обслуговування незаконних дій самої влади.
А тим часом влада через підконтрольні ЗМІ піарить і популяризує переселення підприємців з Центрального, в тому числі і за рахунок бюджетних коштів, на Новий ринок,… якого юридично не існує!
Він існує в хворій уяві і фантазіях кримінальників Луцької міської ради, які видають бажане за дійне, посилаючись на корупційні договорняки з наближеними до влади підприємцями. Цільове призначення землі під, так званим, Новим ринком зовсім інше. Чергова афера влади?
Про це – згодом в окремому розслідуванні.
Ярослав Андрусяк