Реагуючи на численні звернення споживачів Волині, громадські активісти Руху “Свідомі” спільно з представниками газорозподільної компанії “Волиньгаз” перевірили якість газу в місті Луцьку.
Забір природного газу спеціалісти взяли на двох газорозподільних пунктах № 13 і № 9 на вул. Вавілова та Задворецькій, – пише прес-служба “Волиньгазу”.
“До нашої приймальні часто звертаються лучани і цікавляться як можна перевірити якість газу в квартирі. Тож, ми вирішили розставити всі акценти і покроково побачити як цей процес визначення параметрів якості роблять фахівці, від чого залежить якість газу, хто газ транспортує, чому є нарікання від людей”, – розповів співзасновник Громадянського Руху “Свідомі” Тарас Шкітер.
Відібрані проби газу перевірили в хімічній лабораторії АТ “Волиньгаз” на хроматографі, який повірило держпідприємство “Волиньстандартметрологія”.
“Якість газу можна визначити лише в спеціалізованій хімічній лабораторії на відповідному обладнанні, – каже начальник відділу лабораторних вимірів АТ “Волиньгаз” Володимир Самчук. – А в домашніх умовах, звісно, такого не зробиш. Перше дослідження ми почали проводити біля 14:30 год. Газ спочатку було підігріто до 20С і після цього провели хроматографічний аналіз”.
Визначення якості природного газу може замовити кожен споживач, звернувшись до незалежної лабораторії. Замовник, відповідно до чинного законодавства, має оплатити цей аналіз у випадку відповідності параметрів газу встановленим нормам.
“Фізико-хімічні показники на момент сьогоднішнього відбору газу, всі його параметри є в межах норми і відповідають діючим стандартам ГОСТ та параметрам, які зазначені в Кодексі ГТС. Відхилень не було виявлено, – аналізує начальник відділу лабораторних вимірів АТ “Волиньгаз” Володимир Самчук. – Компонентний склад, що стосується метану, має бути не менше 90%, а в нашому результаті – 91%. Часто ЗМІ зловживають темою калорійності газу. В нашому експерименті вона – 8 190 ккал/м3, а згідно з ГОСТом теплотворність має бути не нижче 7 600 ккал/м3. На Волині не було випадків зниження калорійності нижче передбаченого ГОСТ”.
Споживачі часто телефонують на номер екстреної служби 104 і цікавляться якістю газу, його калорійністю. Їх консультують диспетчери, розповідають про основні параметри. Також є усні звернення до Центрів обслуговування клієнтів компанії АТ “Волиньгаз”.
“Волиньгаз” не продає газ, а лише його транспортує. І якість газу наша компанія перевіряє щотижня, навіть і кілька разів на тиждень по трьох маршрутах, які є в області. Фахівці беруть забір газу і формують паспорти. На сайті “Волиньгаз” у розділі “Якість газу” є фізико-хімічні показники від компанії “Укртрансгаз”, кожен споживач може їх переглянути, – зазначив директор технічний АТ “Волиньгаз” Павло Козюк. – Газ, який потрапляє до споживачів Волині, проходить декілька етапів перевірки якості. Кінцевий етап – газорозподільне підприємство, наша компанія. Нам газ надає державне підприємство “Укртрансгаз”.
Фахівці радять волинянам не забувати про правила використання природного газу в побуті. Споживачам рекомендують частіше проводити технічне обслуговування газового обладнання, налаштовувати пальники для правильного згоряння, частіше провітрювати приміщення, де є газові прилади, відчиняти кватирку, коли горить газ на плиті. Рекомендують в оселі для безпеки встановлювати сигналізатори газу, які збережуть життя в разі небезпеки. І завжди телефонувати на номер екстреної служби 104, якщо почули витік газу вдома чи на вулиці.