Будьте пильними! Про розповсюджену банківську аферу повідомляють українців користувачі соціальних мереж. Причому, схема досить складна, і може бути незрозумілою для пересічного українця.
Нещодавно користувачка Ольга Андрійчук втрапила у неприємну ситуацію.
«Два дні тому на мобільний телефон в 3.00 год ночі надійшло 9 грн. від невідомого абонента. В 4.00 ночі з цього ж номера до мене розпочалися безперервні дзвінки, і коли я брала слухавку — збивали, коли я пробувала подзвонити — збивали. До 9 години ранку до мене надійшло 250 дзвінків. В обід мій номер «Київстару» заблокував оператор. Коли о 17.20 я підійшла в сервісний центр мені повідомили, що мій номер НЕ МІЙ, і ним користується інша людина. Зразу ж запитали чи картки банку прив ’ язані до цього номера. Коли, через 20 хв, я підійшла в «Приватбанк», на моїй зарплатній картці було 0 грн 51 коп. Пін-коди не дійсні та «Приват 24» не пропускав тому, що не дійсний пароль. Терміново зідзвонилася з оператором гарячої лінії «Приватбанку» і заблокувала картки. На другий день я звернулася в банк, змінила всі картки та паролі», — розповідає користувачка.
Проте, спроба видурити гроші була ще попереду. Жінку врятували обачність і щасливий випадок.
«Служба безпеки «Приватбанку» пообіцяла розібратися з ситуацією та зателефонувати. Вечером цього ж дня, мені зателефонували з невідомого для мене номера (091) 963 74 23) , представилися службою безпеки банку, повідомили, що була спроба знову зняти гроші з моєї картки, тому мені потрібно терміново підійти до банкомату та змінити пін-коди, або вони допоможуть це зробити через «Приват 24». Мені необхідно перевести на картку мобільного телефону 2800 грн, які мені зразу ж повернуться на картку, щоб зупинити шахрайство. В одному вони прокололися — я підв ’ язала картки до нового мобільного телефону, який ніхто не знає. Так зберегла свої гроші. Знову зателефонувала в службу гарячої лінії «Приватбанку» , все розповіла, вони підтвердили, що це — шахраї, і з моїми картками все нормально», — зазначила жінка.
Водночас, користувачка наводить і перший номер телефону, з якого до неї ще вночі почали надзвонювати: (096) 068-61-63.
Тому журналісти видання Волинь infa зібрали для вас кілька порад, як не “попастись на гачок” та не віддати хитрим незнайомцям власні кошти, а разом з ними – нерви та здоров’я.
Поради від ПриватБанку
- До будь-яких дзвінків та повідомлень на нього треба ставитися обачно. Наприклад, ви приймаєте благодійні внески на свою картку (скажімо, для родича). Вам дзвонить невідомий і каже, що хоче пожертвувати кошти, однак хоче переконатись, що саме ви не шахрай і що дійсно ваш родич хворіє. Для цього пропонує надати йому телефонні номери 4-х ваших родичів, які зможуть підтвердити факт тяжкого захворювання.
Знаючи ці дані, зловмисник поповнює ваш телефонний номер, потім йде до мобільного перевипускає SIM-картку, повідомляючи для підтвердження мобільному оператору ці чотири телефонні номери, на які ви дзвоните найчастіше. В результаті чого шахрай отримає доступ до ваших рахунків через заволодіння фінансовим номером телефону. - Шахрайські прийоми зазвичай спрацьовують на тривогах та страхах. Скажімо, розсилка SMS з невідомих номерів: про блокування рахунків у банку, термінове надання персональних даних, аби їх розблокувати. Турбуючись за свої кошти, клієнт виказує персональну інформацію шахраям та лишається ні з чим.
Поширений вид телефонного шахрайства – дзвінок на мобільний телефон начебто від співробітника банку. Вам можуть пропонувати підвищити кредитний ліміт, повідомляти про блокування рахунків чи помилкову транзакцію.
Запам’ятайте:
справжній працівник банку ніколи не буде просити ваших персональних даних, даних банківської картки, просити назвати код з SMS-повідомлення тощо.
- Ще одна поширена схема – “помилкове поповнення мобільного”. Ви отримуєте SMS про поповнення рахунку вашого мобільного від невідомого. Згодом – дзвінок від невідомої, мовляв, вибачте, але ваш рахунок поповнили випадково, поверніть, будь ласка, гроші. Співрозмовник порадить, що саме натиснути чи куди зайти, щоб повернути кошти. А через деякий час ваш мобільний вже заблокований, а через систему інтернет-банкінгу зняті кошти. Але про це ви дізнаєтеся не одразу, бо ваш номер мобільного вже не ваш – він у руках шахрая.
- Обачними треба бути і у випадку розміщення в Інтернеті оголошень про продаж речей в Інтернеті. Продавцю може подзвонити “покупець”, який пропонує перекинути гроші на банківську картку. А через деякий час клієнт отримує дзвінок нібито з банку: його просять підтвердити переказ, назвавши код, який прийде в SMS чи інші персональні дані. Або ж у телефонному режимі клієнта “підводять” до банкомату чи терміналу й надиктовують “потрібні” дії.
-
Основні способи захисту від шахраїв:
– Не викладайте у відкритому доступі свої персональні дані;
– Не повідомляйте конфіденційну інформацію (повний номер картки, ПІН-код, код безпеки CVV) та зміст СМС- повідомлень (у тому числі з одноразовими паролями) від стороннім людям і працівникам банку;
– Не проводьте жодних маніпуляцій зі своїми рахунками по інструкціям сторонніх осіб по телефону;
– Не “прив’язувати” фінансовий номер до сторінок в соцмережах;
– Негайно блокувати свою картку у разі будь-яких сумнівів щодо шахрайства;
– Використовувати тарифні плани, при яких між мобільним оператором та клієнтом укладається контракт, тоді усі операції по зміні сім-картки будуть проводитися особисто у відділенні компанії при пред’явленні паспорту.
Якщо ж ви стали жертвою шахрайства чи маєте сумніви і боїтеся, що доступ до ваших карток може мати стороння людина, негайно телефонуйте на гарячу лінію 3700 і блокуйте рахунки. Пам’ятайте, що ваша уважність – головна запорука безпеки ваших фінансів. Шахрайство легше попередити, аніж боротися з його наслідками.