Волинь Новини

У Луцькій міській раді кажуть, що розмір застави на місцевих виборах завеликий

Постійна комісія Луцької міськради з питань законності підтримала внесений фракцією ВО “Свобода” проєкт звернення до Президента України та Голови Верховної Ради України щодо неприйнятності великого розміру грошової застави на місцевих виборах.

Як відомо, у 2019 році Верховна Рада України ухвалила Виборчий кодекс України із зауваженнями Президента України. Цей Кодекс набрав чинності 1 січня 2020 року. Грошова застава на виборах є своєрідним підтвердженням серйозності намірів учасників виборчого процесу, обмеженням чи усуненням зловживання громадянином України виборчим правом, передусім за рахунок платників податків, та є превентивним механізмом, який має зменшити вплив на вибори технічних кандидатів, яких реєструють, щоб «відтягнути» голоси чи взяти участь у розподілі місць у виборчих комісіях.

“Розцінюємо, як цілком позитивну новацію, скасування грошової застави для кандидатів у місцеві ради та на посади сільських, селищних та міських голів (з кількістю виборців до 90 тисяч виборців). Проте неприйнятним є збільшення грошової застави для кандидатів на посаду міського голови у містах з кількістю виборців понад 90 тисяч та виборчих списків партій до обласних та міських рад з кількістю виборців більше 90 тисяч, майже у 40 разів порівняно з місцевою виборчою кампанією 2015 року. Це особливо обурливо, оскільки не відбулося суттєвих змін у розмірах грошових застав для кандидатів на пост Президента України та виборчих списків партій до Верховної Ради України порівняно з розмірами, які були встановлені чинними до ухвалення Виборчого кодексу законами”, – йдеться у проєкті рішення.

Часткове збільшення грошової застави можна пояснити зростанням з 2015 року мінімальної заробітної плати, до розміру якої прив’язана формула розрахунку розміру грошової застави, але нічим необґрунтоване збільшення грошової застави у 10 разів (4 мінімальні заробітні плати на кожні 10 тисяч виборців порівняно з попередньою формулою 4 мінімальні заробітні плати на кожні 100 тисяч виборців) є надмірно високим, як наслідок, брати участь у виборах можуть лише ті партії та громадяни, які володіють достатньо великими грошовими коштами.

“Механізм грошової застави, встановлений новим Виборчим кодексом України для кандидатів у міські голови у містах з кількістю виборців понад 90 тисяч та виборчих списків партій до місцевих рад (обласних та міських з кількістю виборців більше 90 тисяч), є дискримінаційним, та таким, що порушує основоположні права громадян України – право бути кандидатом на виборах. З метою усунення дискримінації щодо обласних та міських рад з кількістю виборців більше 90 тисяч, просимо в найкоротші строки розглянути проект Закону № 2769 «Про внесення змін до статті 225 Виборчого кодексу України (щодо розміру грошової застави)», зареєстрований у Верховній раді України 17.01.2020 року групою народних депутатів України на чолі з Народним депутатом України Савчук О.В. та підтримати внесення змін у Виборчий кодекс України, якими уніфікувати підхід до грошової застави, зменшивши її для зазначених місцевих рад з розрахунку 4 мінімальні заробітні плати за кожних 90 тисяч виборців”, – наголошується у зверненні.

Leave a Comment