У Луцьку деякі світлофори під час відключень світла перестають працювати. Нещодавно КП «Луцьксвітло» розпочало встановлювати на таких об’єктах сонячні панелі.
Читайте також: У низці територій планують скасувати відключення світла
Журналісти сайту новин Луцька та Волині «Конкурент» з’ясовували, як під час відключень працюватимуть ці регулятори дорожнього руху та чи планують далі облаштовувати їх альтернативними джерелами енергії.
«Світлофори працюють майже усі, але деякі відключаються. Ще раніше ми робили резервне живлення, ставили інвертори з акумуляторами та проводили додаткові мережі живлення. Ставили реле, яке перемикає з однієї мережі на іншу, коли знає електропостачання у світлофорного об’єкта. У нас практично проспект Соборності та основні перехрестя облаштовані резервним живленням. Ми періодично десь оновлюємо та додаємо», – розповів у коментарі нашим журналістам очільник КП «Луцьксвітло» Валерій Мазін.
Він додав, що ідею з сонячними панелями розглядали давно. Думали ще з минулої зими, але тоді це було недоцільно, бо ж користі з того не булоб.
«Зараз на деякі світлофорні об’єкти ми маємо ще додати резервне живлення та розглядаємо і сонячні панелі. Ми їх випробували й світлофори з панелями працюють незалежно від того, чи є живлення від мережі, чи немає. До того ж це економить електрику, бо світлофор працює завдяки панелі», – каже Мазін.
Комунальник пояснив, як працює резервне живлення на світлофорах і на скільки часу його вистачає:
«Резервне живлення може сказатися з батареї чи додаткової мережі. Наприклад, на проспекті Соборності ми протягнули від іншої підстанції мережу. Коли на одній підстанції зникає світло, то ми перемикаємось на іншу, де воно є. Де стоять батареї, то їх вистачає десь на три-чотири години. Інвертор в акумуляторах, які встановлені на об’єкті, не дає повністю заряду. Коли ми його знімаємо і заваджаємо, то його вистачає на три-чотири години. Але через постійні відключення інвертор не заряджає акумулятор повністю і заряд щоразу зменшується. Зараз у деяких акумуляторах заряд зменшився до 1,5 години», – коментує ситуацію очільник підприємства.
На даний час, зі слів Валерія Мазіна, розглядають встановлення сонячних батарей на декількох основних об’єктах. Зокрема, на перехресті «Дубнівська – Карпенка-Карого». Буде ще резервне живлення другою мережею на «Захисників України (колишня Гордіюк) – Кравчука». Також ще вирішуватимуть, чи протягувати другу лінію, чи ставити сонячну панель на «Соборності – Воїнів-афганців».
«Ми надалі теж будемо робити, але зараз, на жаль, немає матеріалів, аби зробити на всіх світлофорних обєктах. Будемо періодично ставити, але на ті, які першочергово потребують. Нам кошти на це окремо не виділялися, це все за гроші на експлуатацію світлофорних об’єктів», – резюмував комунальник.