Важливо Волинь Новини

Ірина Констанкевич стала співавтором законопроєкту про безперешкодне отримання інформації щодо виборів та передвиборчої агітації»

Закон щодо інформаційного забезпечення виборів та передвиборчої агітації❗️

Стала співавтором законопроєкту, який дозволить журналістам безперешкодно отримувати всю необхідну інформацію щодо виборів та передвиборчої агітації.

Що передбачає документ❓

✅Надання журналістам безперешкодного доступу на всі публічні заходи, пов’язані з усіма типами виборів: з’їзди (збори, конференції) партії, на засідання виборчих комісій та на виборчу дільницю у день голосування (повторного голосування) – за умов, визначених Виборчим кодексом.

✅Посадові особи безперешкодно надають журналістам інформацію про перебіг підготовки та проведення виборів.

✅Законопроєкт передбачає відкритість інформації, що міститься в документах, поданих до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів;

📌у фінансових звітах про надходження та використання коштів виборчих фондів політичних партій, їхніх місцевих організацій, кандидатів на загальнодержавних та місцевих виборах;

📌інформацію про адресу місцезнаходження, персональний склад із зазначенням керівних посад, номери телефонів та електронної пошти окружної, територіальної та дільничної виборчих комісій на відповідних виборах.

✅Відповідно до законопроєкту, кандидат чи партія мають право звернутися до суб’єкта у сфері медіа в разі поширення про них інформації, яку вони вважають недостовірною, з вимогою опублікувати їхню відповідь.

✅Підприємства, установи, організації, які проводять опитування громадської думки,пов’язані з виборами, а також медіа під час поширення результатів такого опитування, у тому числі в мережі інтернет, зобов’язані зазначати  час його проведення, територію, на якій проводили опитування, розмір та спосіб формування вибірки, метод опитування, точне формулювання питань, можливу статистичну похибку та замовників опитування.

✅Організації, що проводять опитування громадської думки (що не дають можливості поширити результати дослідження на більшу кількість виборців), пов’язані з виборами, а також медіа під час поширення результатів зобов’язані зазначати точне формулювання питань, кількість осіб, які взяли участь в опитуванні, замовників опитування та розміщувати поряд із результатами текстове повідомлення: “Це опитування відображає думку лише його учасників”.

Запропоновані зміни до законодавства забороняють оприлюднювати результати будь-якого опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, у тому числі щодо кандидатів, партій (організацій партій) – суб’єктів виборчого процесу, протягом останніх шести днів (у чинному Виборчому кодексі – протягом останніх двох днів – ІФ-У) перед днем голосування (повторного голосування) та в день голосування (повторного голосування).