Закон щодо інформаційного забезпечення виборів та передвиборчої агітації
Стала співавтором законопроєкту, який дозволить журналістам безперешкодно отримувати всю необхідну інформацію щодо виборів та передвиборчої агітації.
Що передбачає документ
Надання журналістам безперешкодного доступу на всі публічні заходи, пов’язані з усіма типами виборів: з’їзди (збори, конференції) партії, на засідання виборчих комісій та на виборчу дільницю у день голосування (повторного голосування) – за умов, визначених Виборчим кодексом.
Посадові особи безперешкодно надають журналістам інформацію про перебіг підготовки та проведення виборів.
Законопроєкт передбачає відкритість інформації, що міститься в документах, поданих до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів;
у фінансових звітах про надходження та використання коштів виборчих фондів політичних партій, їхніх місцевих організацій, кандидатів на загальнодержавних та місцевих виборах;
інформацію про адресу місцезнаходження, персональний склад із зазначенням керівних посад, номери телефонів та електронної пошти окружної, територіальної та дільничної виборчих комісій на відповідних виборах.
Відповідно до законопроєкту, кандидат чи партія мають право звернутися до суб’єкта у сфері медіа в разі поширення про них інформації, яку вони вважають недостовірною, з вимогою опублікувати їхню відповідь.
Підприємства, установи, організації, які проводять опитування громадської думки,пов’язані з виборами, а також медіа під час поширення результатів такого опитування, у тому числі в мережі інтернет, зобов’язані зазначати час його проведення, територію, на якій проводили опитування, розмір та спосіб формування вибірки, метод опитування, точне формулювання питань, можливу статистичну похибку та замовників опитування.
Організації, що проводять опитування громадської думки (що не дають можливості поширити результати дослідження на більшу кількість виборців), пов’язані з виборами, а також медіа під час поширення результатів зобов’язані зазначати точне формулювання питань, кількість осіб, які взяли участь в опитуванні, замовників опитування та розміщувати поряд із результатами текстове повідомлення: “Це опитування відображає думку лише його учасників”.
Запропоновані зміни до законодавства забороняють оприлюднювати результати будь-якого опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, у тому числі щодо кандидатів, партій (організацій партій) – суб’єктів виборчого процесу, протягом останніх шести днів (у чинному Виборчому кодексі – протягом останніх двох днів – ІФ-У) перед днем голосування (повторного голосування) та в день голосування (повторного голосування).