Важливо Волинь Інтерв’ю Новини

Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе: у Луцьку школярі взяли участь у тренінгу «Медіація і подолання конфліктів»

Як правило, ми думаємо, що «булінг» та «конфлікт» – тотожні поняття. Утім, будь – яке цькування робить дітей жорстокішими, травмує їхню психіку і може мати серйозні психологічні наслідки.

Конфлікт – повсякденна частина динаміки серед підлітків, а булінг – патологія її розвитку. Звісно, учителі мають неабияк  навчитися диференціювати цькування та конфлікти, а також вміти миттєво реагувати на них. Тим паче, уміти відрізняти конфлікт від булінгу мають не лише вчителі, а й учні. Варто зазначити, що коли виникає конфлікт, кожна його сторона має баланс сили чи влади у стосунках.

Сьогодні, 19 квітня, у рамках проєкту «Школа миру», за підтримки громадської організації  «Поруч» (виконавчий директор – Марія Тищенко), був проведений тренінг на тему: «Медіація і подолання конфліктів» для школярів Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького.

Під час інтерактивної лекції дипломована психологиня, психотерапевтиня Європейського реєстру психотерапевтів – Марія Тищенко розповіла учням про конфлікт, особливості запобігання непорозумінь у навчальних закладах, його психологічні види.

«Ми будемо створювати, як і фізично “Клас миру”, так і інституційно, на чолі з професійними тренерками з медіації», – зазначила Марія Тищенко.


Програма «Школа миру» реалізується за підтрики ГО «Поруч», на співпраці з благодійним фондом «Захист», який існує у місті Херсон, за допомогою фінансової підтримки уряду Німечиини, зокрема, у партнерстві з Дитячим Фондом Німеччини (ChildFund Deutsсhland).

До слова, у проєкті «Школа миру» беруть участь чимало областей України: Волинська, Донецька, Кіровоградська, Луганська, Тернопільська, Черкаська, тощо.

«Варто зазначити, що нам важлива інтеграція дітей. Звісно, подібні тренінги необхідні не тільки для школярів, але й для викладачів.
Це не проєкт лише однієї школи, це проєкт усієї області. Зауважу, що саме з Волинської області ми отримали  33 заявки», – додала Марія Тищенко.

Крім цього, у заході також брали участь адвокатка, кандидат юридичних наук,експертка з організації ООН Катерина Ілікчієва та викладачка кафедри германської філології Киівського університету імені Бориса Грінченка, волонтерка Надія Говорун.

«Мета нашого заходу познайомити дітей з іншими спосабами вирішення конфлікту без насильницької діяльності, з основами медіації. Зізнаюся, спільно з колегою Надією Говорун отримала чудові враження та колосальний досвід. Тип паче, учні Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького відкриті та готові до комунікації», – резюмувала експертка ООН – жінки Катерина Ілікчієва.

 

Розкриваючи чимало цікавинок Марія Тищенко розповіла журналістам Волинь infa про ідею створення благодійної організації, участь Сергія Жадана у проєкті «Школа Миру», і не тільки.

Коли з’явився задум створити ГО «Поруч»?
Всеукраїнська ГО «Поруч» заснована у 2011 році та діє на підставі Статуту. Ми починали з маленьких проєктів. Насамперед, започаткували проєкт «Школа волонтера». До речі, програма «Школа волонтера» також проводилася у Луцьку, на чолі з міським головою.

Варто зазначити,що наш проєкт неабик впливає на Центральні органи влади. Ми є імплементаторами гендерної політики, зокрема і на Волині. Окрім цього, організація, яку ми очолюємо є партнером проєкту «ООН – жінки».

Отож, ми не тільки відвідуємо навчальні заклади, ми також займаємося реформами децентралізації і гендерної політики. Зізнаюсь, подібні соціальні проєкти мають неабиякий вплив на дітей, оскільки у підлітковому віці виникає чимало конфліктів серед ровесників.

Мета проєкту «Школа Миру» навчити дітей комунікувати без насильництва, вирішуючи непорозуміння мирним шляхом. Наша позиція – це інклюзія, яка також допомагає дітям з обмеженими фізичними вадами. Звісно, дітки з інвалідністю потребують чималої уваги та турботи.

До слова, до нашої соціальної акції долучився відомий український поет Сергій Жадан. Якось, на проведеній зустрічі, діти мали можливість зачитати з відомим прозаїком власний вірш. Також нам допомагають чимало громадських організацій, які забезпечують сталість.

Як відомо, жертвами булінгу нерідко стають і вчителі – вони потерпають не лише через психологічне, а й через фізичне насилля з боку учнів та їхніх батьків.

На жаль, таке явище серед викладачів теж трапляється, і має воно назву «мобінг». Утім, ми надаємо інструменти механізму для вирішення подібних проблем. На мою думку, зламати стереотипи – неможливо, їх можна лише заміщувати.

Не секрет, що будь – які благодійні організації потребують значних коштів. Звідки ГО «Поруч» отримує фінансову допомогу?

Як правило, фінансує проєкт Міністерство закордонних справ Німеччини. Також ми маємо партнерські відносини з Дитячим Фондом Німеччини (ChildFund Deutsсhland). Зізнаюсь, представники «ChildFund Deutsсhland» щиро вболівають за Україну, і за мир в цілому.

За якими критеріями ви визначаєте школу – переможця для проведення тренінгу?

Ми отримали понад  300 заявок. Найголовніші критерії, які ми враховуємо під час відбору – це мотивація та бажання адміністрації шкіл зміцнити інституційно класи.

На мою думку, подібні теми медіації необхідно висвітлювати для усіх школярів України. Зізнаюсь, після проведених тренінгів, діти отримують бажання власноруч ставати медіаторами та розповідати про регулювання конфлікту.

Тим паче, у рамках проєкту «Школа миру» ми передбачаємо створення таборів, обмінних візитів, тощо. До слова, торік діти з Луганських та Донецьких областей мали можливість відпочивати у Закарпатській області.


Молодь з Луцька отримала унікальну можливість поспілкуватися з гостями з Києва. Тим паче, школярі виконували низку простих, але водночас пізнавальних вправ, за допомогою яких спікери намагалися показати шляхи вирішення конфліктної ситуації для задоволення соціальних, ділових та особистих потреб. Крім цього, під час тренінгу діти намагалися якомога краще себе презентувати та висловити власні думки.

Наприкінці школярі мали можливість задати питання та отримати змістовні відповіді на них. По закінченню тренінгу усі учасники отримали нові враження та корисний досвід.

УВАГА! Булінг ніколи не припиняється сам по собі. Потерпілому мають допомогти вчителі, батьки, психолог, поліція та свідки. Неповідомлення про випадки булінгу учасника освітнього процесу є адміністративним правопорушенням, тому потрібно негайно повідомляти про факти вчинення булінгу правоохоронцям!

АНАСТАСІЯ НІКОЛАЄВА

 

Leave a Comment