Новини

Уряд запустив платформу, на якій бізнес зможе поскаржитися на державу: як це працюватиме

Міністерство економіки оголосило про запуск платформи “Пульс”, яка дозволить підприємцям поскаржитися на державний орган та навіть на конкретного працівника органу влади, який перешкоджає роботі бізнесу.

Читайте також:Релігійна громада села Тростянка проголосувала за приєднання до ПЦУ

Наразі “Пульс” перебуває на етапі бета-тестування. На цьому етапі бізнес може оцінити роботу 22 державних органів, але з часом їхня кількість зростатиме, повідомила міністерка економіки Юлія Свириденко, пише Економічна правда.

“Завдяки цьому інструменту можна буде побачити об’єктивну вимірювальну картину якості держпослуг і ефективніше та швидше реагувати на проблеми підприємців. Наприклад, звернулися у податкову, ЦНАП чи інші органи і не задоволені якістю послуг, тоді можна залишити відгук на “Пульсі”. Заявку візьмуть у роботу, щоб виправити проблему, а підприємець отримає відповідь щодо свого запиту в онлайн-кабінеті”, – заявила вона.

На платформі бізнес зможе не лише скаржитися на роботу державних органів, але й давати позитивні відгуки. Це допоможе державі виявити позитивний досвід та, за потреби, масштабувати його на загальнодержавному рівні.

З чого складається система?

“Пульс” складатиметься з трьох елементів: дашборду, інформаційного вікна та особистого кабінету бізнесу.

Дашборд – це зведені дані про якість роботи тих чи інших держорганів та кількість скарг від бізнесу. Ці дані публічні та будуть динамічно оновлюватися. Тож підприємці зможуть ознайомитися з якістю роботи держоргану та дізнатися про потенційні проблеми ще до того, як звернуться до цього органу.

Інформаційне вікно – це інструмент, за допомогою якого бізнес зможе давати відгук про роботу державних органів або повідомити про проблему, яка могла виникнути.

Особистий кабінет дозволятиме підприємцям відстежувати, на якому етапі перебуває розгляд їхніх скарг. У кабінеті бізнес зможе отримати відповідь на свою скаргу від представників влади, а також оцінити весь процес опрацювання звернення.

Як поскаржитися на державний орган?

Для того, аби написати відгук на роботу державного органу, необхідно авторизуватися у системі “Пульс” за допомогою електронного підпису, через банк ID або Дія.Підпис.

Після цього підприємцю запропонують заповнити дві форми: коротку та довгу.

Коротка форма дозволить оцінити базові критерії. Наприклад, умови відкриття або закриття бізнесу, відсутність незаконних перевірок, а також ще вісім показників. За допомогою цієї форми підприємець може оцінити державний орган, з яким він мав справу. Ці дані будуть використані для подальшого узагальнення проблематики та пріоритизації вирішення найвагоміших питань.

Довга форма передбачає можливість більш детально поділитися досвідом і вказати, який орган влади та особа (або особи) перешкоджали підприємницькій діяльності. Цю форму будуть опрацьовувати інакше. Її спрямують або до урядового контактного центру, де обробляються звернення громадян, а у складних випадках – до Ради бізнес-омбудсмена, якщо питання належать до її компетенцій.

Відповідь на скаргу надійде в особистий кабінет підприємця на платформі “Пульс”.

“У планах інтегрувати “Пульс” до більшості державних послуг, щоб була можливість надати миттєву оцінку більшості державних сервісів”, – додає Свириденко.

Що про це думає бізнес?

Створити інструмент для надання цифрового зворотного зв’язку щодо якості надання державних послуг запропонувала президента Володимиру Зеленському Рада з питань підтримки підприємництва.

“Ця та інші пропозиції, які ми презентували, сформувалися у пошуку можливостей не доводити підприємців до точки кипіння. Головна наша мета – зупинити тиск на бізнес”, – зазначив ЕП член Ради, засновник Netpeak Group Артем Бородатюк.

Він вважає, що у перспективі дана платформа може стати приємним прикладом клієнтського сервісу для бізнесу від держави. У перспективі “Пульс” має стати аналогом Customer Satisfaction Score – це метрика, за допомогою бізнес визначає, на скільки клієнти задоволені якістю продуктів або послуг.

Бородатюк не очікує, що після запуску “Пульсу” система державного управління миттєво почне працювати по-новому.

“Ніхто не очікує, що перші оцінки від бізнесу будуть відразу високими. Але важливіше, як вона змінюватиметься з часом. Це системний проєкт з великими планами на розвиток, тож вбачаю у ньому хороший початок для подальших змін”, – додав він.

Читайте також наші новини у Facebook