Лічильники гарячої води в оселях лучан повіряють приватні фірми, послуги яких фактично нав’язує комунальне підприємство «Луцьктепло». Послуга ця платна і вартує понад 400 гривень. Крім того, лучани скаржаться на складність процедури та відсутність відповідного інформування з боку «Луцьктепла». Журналісти ВСН з’ясували, яка ситуація із повіркою лічильників у помешканнях містян є наразі, що кажуть у підприємстві «Луцьктепло» та варіанти спрощення складної схеми.
Читайте також: У Луцькому районі рецидивіст побив пам’ятники на кладовищі
Повірка лічильників гарячої води: вибір без вибору
За законодавством кожне домогосподарство, яке користується послугами комунального підприємства «Луцьктепло» і має водолічильники, повинне раз в чотири роки здійснювати їхню повірку. Це закріплює закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Як йдеться на сайті «Луцьктепло», періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) лічильників теплової енергії та гарячої води здійснюється за рахунок власників вузлів обліку відповідно до ст. 17 Закону та діючих публічних договорів. Повірка лічильників гарячої води виконується одним із двох способів: з демонтажем та без демонтажу за допомогою пересувних повірочних установок, що виконується фахівцями сертифікованих компаній. Користувач лічильника сам вирішує, яким способом повірити лічильник. Тобто людині фактично нав’язують користуватися послугами приватних фірм.
До видання ВСН звернулися мешканці району ДПЗ у Луцьку, які розповіли про свою ситуацію із повірками лічильників гарячої води у квартирах.
Лучанин Валентин обурився, що підприємство «Луцьктепло» жодним чином не повідомило йому про те, що настала пора провести повірку лічильників. Дізнався він про це лише тоді, коли вирішив подати показники лічильників і не зміг цього зробити в особистому кабінеті на сайті ДКП «Луцьктепло». Спочатку Валентин подумав, що це якась технічна помилка.
«Я подзвонив на гарячу лінію. Виявилося, що це не технічна помилка, а в мене на цілий рік протерміновано проведення повірки лічильників. Подзвонив на підприємство, запитав як це правильно зробити, яка процедура. Мені сказали подати заявку, диспетчер її прийняла і зареєструвала», – розповідає лучанин.
Далі, як розповів чоловік, за цією заявкою приходить спеціаліст із «Луцьктепла», а працює він лише у вівторок та четвер , тобто у ці дні хтось має бути вдома. Саме цей спеціаліст дає добро на розпломбування, зняття, встановлення, опломбування лічильника. Він же надає реквізити, адже послуга опломбування платна і вартує близько 200 гривень, а кошти надходять на рахунок ДКП «Луцьктепло». Також цей фахівець знімає показники лічильників та дає дозвіл, щоб інші уповноважені організації провели повірку лічильників.
«Ці уповноважені організації приїздять та забирають лічильники на повірку, термін якої ніхто не вказує, а це може бути від однієї години до однієї доби. Згодом, після повірки, представники уповноважених організацій ставлять лічильник на місце та видають акт повірки, що власник ніяких втручань у вимірювальний прилад не робив.
Після цього з актом та квитанціями про оплату йдеш у ДКП «Луцьктепло», лише тоді вони можуть опломбувати лічильники знову. До слова, у мене два лічильника і послуга повірки мені вартувала 450 гривень за один», – розповів лучанин.
Як все пояснюють у ДКП «Луцьктепло»
Журналісти ВСН запитали у керівника ДКП «Луцьктепло» Івана Скорупського, чому процедура повірки лічильників така затяжна й складна, ще й із залученням приватних фірм та чи будуть щось у ній міняти.
За його словами, тендер виграла одна приватна фірма, тому власне вона і здійснює повірку лічильників. Уся процедура, як акцентував він, проста й прозора.
«Власником лічильника є споживач. Це його обов’язок повіряти його раз на чотири роки. Підприємство оголосило тендер на повірку лічильників, є компанія, яка є переможцем тендеру і її здійснює.
Повірку лічильників здійснює ДП «Львівстандартметрологія». Фірма, яка виграла тендер передає дані у «Львівстандартметрологію» і там виписують документ про повірку того чи іншого приладу», – пояснив Іван Скорупський.
Що ж до лучан, які звернулися до редакції ВСН зі скаргою, керівник ДКП «Луцьктепло» запевнив, що його підприємство завжди попереджає про те, що пора здійснити повірку лічильника, але крім того людина самостійно має за цим стежити.
Пропозиції лучан задля покращення процедури повірки лічильників
Мешканці ДПЗ пропонують «Луцьктеплу» впровадити певні зміни, аби підвищити зручність процедури повірки лічильників для споживачів, зменшити паперову бюрократію та зробити процес більш прозорим та автоматизованим.
Зокрема, запровадження можливості споживачам обирати зручний для них час для розпломбування та повірки лічильників, включаючи вечірні години та вихідні дні. Також лучани пропонують впровадження можливості для споживачів на офіційному сайті «Луцьктепло» фіксувати дату проведення повірки лічильника та отримувати автоматичні нагадування про закінчення терміну дії повірки. Аби надати людям вибір, підприємство «Луцьктепло» може укласти договори з кількома сертифікованими організаціями, що займаються повіркою лічильників.
Читайте також наші новини у Facebook