Вранці, 23 листопада, польські страйкарі розпочали блокаду вже четвертого пункту пропуску — “Медика”, який суміжний з українським ПП “Шегині”. Рух вантажного транспорту ускладнений.
Читайте також: На Волині патрульні допомогли врятувати чоловіка з інсультом. Відео
Про це повідомили у пресслужбі Державної прикордонної служби України.
За інформацією, яку надали польські прикордонники, страйк розпочався близько 10:30 на дорозі перед пунктом пропуску “Медика” у Польщі. Блокада вантажівок, за попередніми даними, триватиме з 23 до 26 листопада. У цей час можливе ускладнення руху як на виїзд, так і на в’їзд у Польщу. При цьому організатори страйку не планують перешкоджати руху автобусів та легкового транспорту.
“Наразі прикордонники України вживають заходів щодо відстеження ситуації, уточнення взаємодії зі польськими колегами щодо порядку подальшого пропуску вантажного автотранспорту та категорії вантажів, які будуть пропускатися через кордон”, — додають у пресслужбі ДПСУ.
На цьому напрямку зараз на в’їзд до України на території Польщі очікують близько 1400 вантажівок.
Що відомо про страйк польських перевізників
6 листопада, близько 14:00 за українським часом, польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску “Краківець-Корчова”, “Ягодин-Дорохуськ” та “Рава-Руська-Хребене”.
Учасник страйку Томаш Борковський розповів, що до блокади руху вантажівок долучились представники транспортних компаній. Вони вимагають, щоб повернули дозволи на комерційні перевезення для України.
Учасники блокади заявили, що не будуть блокувати рух для автобусів, легкових авто, а також вантажівок, які перевозять гуманітарну допомогу Україні, або тварин чи швидкопсувні вантажі.
Асоціація “Укравтопром” із посиланням на Міжнародну транспортну асоціацію України зазначила, що причина страйків – надмірна конкуренція після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС.
Що означає “транспортний безвіз”
14 червня 2022 року Україна погодила з делегацією Єврокомісії спеціальну угоду про лібералізацію автомобільних перевезень, відому як “транспортний безвіз”, яка покликана розв’язувати проблему нестачі дозволів на міжнародні перевезення. Із приєднанням до міжнародних митних конвенцій та запуском відповідних законодавчих змін Україна мала виконати 81% своїх зобов’язань Угоди про асоціацію з ЄС у митній сфері.
Заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм повідомив, що після підписання угоди про “транспортний безвіз”дозволи на міжнародні перевезення країнами ЄС будуть не потрібні. Дозволи будуть лише у тих країнах, які не входять до складу ЄС.
Президент України Володимир Зеленський 16 вересня своїм указом затвердив угоду між Україною та Євросоюзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом.
Читайте також наші новини у Facebook