Волинь Новини

Студенти-математики ВНУ спілкуються з кращими педагогами Волині

Реалізація державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти НУШ набирає обертів, незважаючи на складні обставити воєнного часу. У минулому навчальному році реформа стартувала в базовій школі (5 клас). НУШ уже чотири роки крокувала класами початкової школи й учні, які вступили в перший клас 2018 року, нині продовжують навчатися за системою НУШ у 6 класі. Загальну мету та принципи освітнього процесу ЗЗСО визначено в Державному стандарті базової середньої освіти, який містить й опис математичної освітньої галузі.

Читайте також: Луцька блогерка показала, як чоловік відреагував на новину про її вагітність. Відео

Зрозуміло, що такі реформаційні зміни в середній школі ґрунтовно вплинули на організацію освітнього процесу в Лесиному університеті, оскільки саме він забезпечує підготовку майбутніх учителів математики на Волині. Концептуальний та організаційний зміст нововведень, які стосуються вчителів математики, системотворчий у підготовці студентів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 014 Середня освіта (Математика), освітньо-професійної програми «Середня освіта. Математика», гарантом якої є кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Швай.

НУШ

Значущим для розуміння сутності й механізму професійної діяльності вчителів математики в нових умовах є можливість студентів спостерігати за роботою кращих педагогів області, а також безпосередня комунікація з ними. Із цією метою 3 листопада 2023 року в межах ОК «Методика навчання математики» доценти Ніна Падалко й Ольга Швай організували зустріч студентів із заслуженим вчителем України Тамарою Коць.

Педагог із майже сорокарічним стажем і досвідом роботи ділилася міркуваннями про переваги, труднощі, упередження та враження від НУШ, порівнювала з навчанням за традиційною системою, яка ще чинна у решти класах, розповіла про так звані «математичні десанти у початкову школу».

НУШ

Тамара Григорівна зазначила, що головне своє завдання вбачає у допомозі дітям бути креативними, ініціативними, цілеспрямованими у сучасному динамічному світі, вміти самостійно ухвалювати рішення, тобто стати особистостями. Тому вона сама завжди намагається бути для учнів прикладом: не тільки здобуває нові знання, а й застосовує їх, перетворює, намагається знаходити нові зв’язки та співвідношення.

Знаний педагог аргументувала відмінності в роботі зі старшокласниками й учнями, які перейшли з початкової школи; навела цікаві приклади організації бінарних уроків. Студентів не залишили байдужими проілюстровані інтегровані уроки математики з різними предметами. Наприклад, «Їх єднала Україна» про Михайла Остроградського та Тараса Шевченка (математика й українська література); «Дробові елементи нот», присвячений Анатолію Солов’яненку (математика та музика).

НУШ

Значущо для студентів прозвучали від Тамари Григорівни настанови щодо підвищення мотивації учнів до навчання засобом гейміфікації. Зокрема, були наведені такі ігри: «Увімкни логіку», «Я люблю Україну і математику», «Впізнай математика». Для активізації розумової діяльності з математики одна з дієвих форм організації уроку – віртуальні екскурсії. Тамара Григорівна навела низку прикладів, як-от: «Ательє», «Веселий зоопарк», «Ліси – зелені легені планети». Для більшої зацікавленості математикою педагог рекомендує створювати математичні казки. Ідеї для своїх авторських казок Тамара Григорівна брала з життя, журналів і газет.

Педагог зауважила, що упродовж останніх тридцяти років була головою методичного об’єднання вчителів математики, організувала роботу авторської школи «Автограф» і творчої лабораторії, в рамах якої, починаючи з 2009 року, відбуваються математичні змагання імені Михайла Кравчука «Крок до вершин математики». Так, п’ятикласники шкіл міста Луцька змагаються у шести номінаціях: «Історія математики», «Країна чисел», «Світ математичних ігор, фокусів, казок», «Цікава математика», «Геометрична мозаїка», «Прикладна математика».

НУШ

Лаконічно та ґрунтовно, з емоційними узагальненнями і проілюстрованими з власного досвіду висновками запрошена педагог донесла студентам важливість і переваги професії сучасного вчителя математики. Тамара Григорівна неодноразово підтверджувала присвоєні їй кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «вчитель-методист», тому кожна думка, ідея та фраза цієї неординарної особистості були надзвичайно цінними для наших здобувачів освіти.

На завершення зустрічі студенти буквально засипали прекрасну вчительку словами вдячності та щиросердечно подарованими квітами.

Читайте також наші новини у Facebook