Волинь Новини

У ВНУ відкрився науково-методичний семінар для освітянської спільноти

«Українська мовно-літературна освіта: проблеми та перспективи» – назва започаткованого науково-методичного семінару, що розпочав свою роботу 20 жовтня на факультеті філології та журналістики Лесиного університету і триватиме до 3 листопада 2023 року. Понад 150 науково-педагогічних працівників, учителів української мови та літератури з усієї України зголосилися взяти участь у такому надважливому для нашого сьогодення академічно-практичному заході.

Читайте також: «Може статися трагедія»: вагітна волинянка, попри вмовляння лікарів, відмовилася від медичної опіки

філологія

філологія

Ініціатори дійства – викладачі кафедри української літератури, які восени вшановують 70-літній ювілей кафедри, а співорганізаторами стали працівники кафедри української мови та лінгводидактики, які теж мають свої давні та поважні традиції. Проведенню семінару сприяв Навчально-науковий інститут неперервної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки. Робота проводиться у змішаній формі: офлайн і в дистанційному режимі, аби всі учасники мали можливість виголосити свої доповіді, обговорити гострі проблеми сучасної мовно-літературної освіти.

філологія

На відкритті семінару з вітальним словом до присутніх звернувся проректор з навчальної роботи та рекрутації, професор Юрій Громик. Він наголосив на важливості проведення подібних заходів і нерозривному зв’язку академічної та шкільної освіти. Згодом до розмови долучилися завідувачі кафедр-організаторів – професор Наталія Костусяк і доцент Віктор Яручик. Модератор – доцент Вікторія Сірук закцентувала увагу на тому, що таке поважне представництво семінару є свідченням відповідальності й небайдужого ставлення до проблем у мовно-літературній галузі.

філологія

філологія

Доповіді на пленарному засіданні виголосили знані науковці. Микола Жулинський, академік НАН України, директор Інституту літератури імені Т. Г. Шевченка Національної академії наук України, зацікавив присутніх дослідженням «Знайомі незнайомці. Кілька епізодів із історії “двокрилої української літературиˮ», у якому поділився невідомими фактами з біографії та творчості представників «Розстріляного відродження». Віра Агеєва, доктор філологічних наук, професор Національного університету «Києво-Могилянська академія», продовжила семінар виступом «Канон класики і шкільна програма: що не так?», що викликав жваву дискусію серед присутніх. Учителі-практики ставили запитання про доцільність і специфіку викладання конкретних літературних тем на уроках у школі та заняттях у ЗВО.

філологія

Ірина Констанкевич, доктор філологічних наук, професор кафедри української літератури Волинського національного університету імені Лесі Українки, депутат Верховної Ради України, порушила актуальну тему «Війна як призма прочитання української літератури», що особливо гостро відбиває сучасні реалії літературної освіти у вищій і середній школах. Війна з московським агресором триває і знаходить віддзеркалення в художніх текстах, а відтак постає питання: як аналізувати і подавати цей матеріал здобувачам освіти.

філологія

Розвідки, що викликали не менш жваву дискусію серед присутніх учителів і викладачів, були виголошені професорами кафедри української літератури Галиною Яструбецькою та Вікторем Давидюком, доцентами Ларисою Семенюк і Вікторією Сірук. Свої методичні зауваги висловила Ольга Сова – методист української мови та літератури Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. Про сучасні інструменти промоції читання серед молоді й дорослих на прикладі літкастів розповіла гостя семінару Ірина Плехова – кандидат наук із соціальних комунікацій, контент-редакторка LitCom, менеджерка КрутеЗНО.

філологія

філологія

Захід продовжується онлайн: на секційних засіданнях обговорюються актуальні проблеми викладання української мови та літератури. Семінар у Волинському національному університеті імені Лесі Українки об’єднав представників української академічної спільноти, вчителів української мови та літератури, здобувачів освіти для того, щоб озвучити, напрацювати новітні й ефективні технології, методики викладання мовно-літературної освіти. Окрім того, зроблено вкрай важливий акцент на патріотичних засадах у навчанні школярів і підготовці майбутніх учителів-практиків.

філологія

 

Віктор ЯРУЧИК,

завідувач кафедри української літератури;

Вікторія СІРУК,

доцент кафедри української літератури