Волинь Новини

Пункт пропуску «Адамчуки – Збереже» у Шацькій громаді планують зробити вантажним

Про потребу збудувати на кордоні із Польщею новий перехід «Адамчуки – Збереже» говорять понад 20 років. Актуальність цієї теми вже підтвердили й наочно: із кінця 2000-х на території майбутнього переходу почали проводити щорічні європейські Дні добросусідства. Через річку Буг прокладали понтонний міст і протягом кількох днів українці та поляки могли вільно переходити кордон.

Про це йдеться у спецрепортажі 12 Каналу «Україна – Польща»: кордон порятунку, пише Район. Шацьк.

Втім, до практичних кроків справа так і не дійшла. Хоч з початком повномасштабної війни з росією актуальність такого переходу зросла в рази.

Для того, щоб збудувати «Адамчуки – Збереже», потрібно чимало коштів. Лише спорудження мосту обійдеться близько 200 мільйонів гривень. Тому українська сторона не поспішає називати дату, коли ж будівництво нарешті розпочнеться.

Ще одна проблема: близькість майбутнього переходу до Білорусі, а відтак – потенційної небезпеки.

Водночас місцева влада налаштована більш оптимістично. Кажуть, давно підготували все, щоб від них залежить, аби проєкт стартував.

«Сьогодні в принципі ми підійшли дуже близько до того питання, щоби все-таки розпочати чи продовжити цю роботу і наблизитись до відкриття переходу. Сьогодні це питання погоджене на рівні областей, на рівні Волинської обласної адміністрації та на рівні Люблінського воєводства, сьогодні це питання на контролі в Офісі президента», – каже Шацький голова Сергій Карпук.

Для майбутнього митного переходу підготували 16 гектарів території й дуже сподіваються, що в найближчому часі тут розпочнеться будівництво.

«На своєму рівні ми готові, ми чекаємо і десь пробуємо той потяг підпихати, щоб наблизити питання самого будівництва того переходу. Ми найбільше зацікавлені, тому що це найперше покращить стан нашої громади, надійдуть якісь інвестиції, будуть через нас проїжджати, а це знову ж таки й для бізнесу додаткові можливості. Ми все це розуміємо і найбільше зацікавлені в розвитку цього питання» – каже Сергій Карпук.

А поки проєкт на етапі обговорення, виникло ще одне важливе питання. Спершу «Адамчуки – Збереже» планували як пішохідний перехід, проте зараз розглядається й інший варіант: пустити через цей перехід і вантажний транспорт. Зокрема, такої думки тримається польська сторона.

“Ще один момент, про який ми всі знаємо і який я добре собі усвідомлюю, це те, що в Україні триває війна. На відбудову України будуть призначені світові фінансові засоби. З іншого боку, виникне потреба в будівельних матеріалах і багатьох інших речах, які в Україну необхідно буде доставити. Тому це теж потенціальний перехід, який зможе забезпечувати транспортування товару», – каже староста сусіднього з Шацькою громадою повіту Влодава Анджей Романчук.

В українців виникають перестороги щодо доцільності вантажного переходу. Адже поруч – справжня туристична перлина всієї України, Шацький національний природний парк, і вплив великої кількості габаритного транспорту може бути суттєвим.

Дорожня інфраструктура від майбутнього пункту пропуску «Адамчуки – Збереже» наразі одне із ключових питань, які потрібно вирішити перед запуском проєкту.

Мріючи понад 20 років про близький і прямий шлях через кордон, обидві сторони – і польська, і українська – добре розуміють: у цьому проєкті потрібно нарешті від намірів перейти до першого кроку і потиснути один одному руки.