Волинь Новини

Мівіна повертається. Nestlé будує в Україні нову фабрику за $45 млн. Що відомо про проєкт

Нові робочі місця, експорт “Мівіни” в країни ЄС і зростання економіки. Компанія Nestlé розповіла, чому інвестує в Україну під час війни.

Смолигів – маленьке село на Волині у 25 км від Луцька. Саме тут поміж суцільних зелених полів з 2009 року працює великий логістичний комплекс Nestlé. До його воріт регулярно під’їжджають вантажівки з написом “Торчин”, які везуть продукцію із сусіднього села.

На початку травня тут було незвично людно – на об’єкт найбільшої у світі харчової корпорації під час війни приїхав її топменеджмент. Це він мав серйозні підстави: компанія почала будувати тут нове виробництво вермішелі й зобов’язалась інвестувати у нього майже $45 млн.

“Те, що я побачив в Україні, – перевищило мої очікування. Я побачив неймовірних і стійких людей. Попри руйнування, трагедії і те, що їхні рідні на фронті – стійкість українців дивовижна, я ніколи такого не бачив”, – ділиться враженнями від візиту в Україну віцепрезидент корпорації Nestlé Марко Сеттембрі.

Nestlé виробляє продукцію під брендами Nescafe, Gerber, “Торчин”,  “Мівіна”, “Світоч”, Kit Kat. Компанія виявилась першим з міжнародних гігантів, що вирішила інвестувати в Україну під час війни.

У партнерстві з Nestlé LIGA.net розповідає про нові масштабні інвестиції компанії в Україну та благодійність під час війни.

 

Нова фабрика

Свої плани будувати нову фабрику в Смолигові у Nestlé анонсували наприкінці 2022 року. Тут компанія вироблятиме легендарну вермішель “Мівіна” для українського ринку й експортуватиме її у Європейський Союз.

За ці роки українська “Мівіна” під міжнародним брендом “Maggi” стала дуже популярною в ЄС, особливо – у Німеччині, Франції та Великій Британії, каже віцепрезидент Nestlé Марко Сеттембрі.

“Україна – у центрі Європи, тут багато якісної сировини та фермерських господарств. Поєднання цих можливостей і розташування відіграє визначну роль і для нас, і для економіки України, і для ЄС. І, сподіваюся, ці можливості ще підсиляться, коли Україна стане членом ЄС”, – запевняє Сеттембрі.

Під час візиту топменеджеру показали проєкт, план проєкту і розвитку будівництва. Він позитивно відгукнувся про них, перерізав символічну стрічку біля майбутньої фабрики і підписав сертифікат про початок інвестицій у $45 млн. Проте шлях до цієї події зайняв не один рік.

 

Довга історія

Думка будувати у Смолигові фабрику була у Nestlé ще на початку 2000-х, коли тут запустили логістичний центр для продукції “Торчин”, розповідає директор з корпоративних комунікацій та зв’язків з громадськістю Nestlé в Україні та Молдові Володимир Співак. Але що популярнішою ставала “Мівіна” у світі, то більше в компанії відчували потребу у нових потужностях.

До повномасштабної війни вермішель “Мівіна” від Nestlé виробляли лише у Харкові. Коли місто почали хаотично й потужно обстрілювати, компанія була вимушена зупинити фабрику, а усю продукцію, понад 400 тонн вермішелі, – віддала на благодійність. Проте попит на неї лишався великим і згодом вилився в будівництво нової фабрики.

“Ми давно розуміли, що потенціалу харківської фабрики не вистачає для експорту і треба нарощувати потужності”, – додає Володимир Співак. Остаточне рішення про запуск і початок інвестицій в компанії ухвалили вже під час повномасштабної війни.

 

Деталі про проєкт

Загалом компанія планує інвестувати у нові потужності 40 млн швейцарських франків (~$45 млн.) На новому виробництві “Мівіна” на момент відкриття вже працюватиме понад 300 осіб. Таким чином штат усього комплексу на Волині зросте до 1500 осіб. Багато з тих, хто зараз працює чи працюватиме у Смолигові, – переселенці, які працювали на фабриці “Мівіна” у Харкові.

Велике сучасне приміщення для підприємства потрібно  облаштувати всередині. Запустити фабрику планують у першому кварталі 2024 року.

У майбутньому тут також хочуть виготовляти й спеції – зараз проєкт у розробці.

Сотні робочих місць і податки – далеко не єдині “плюси”, які створить компанія за рік, пояснює Сеттембрі. Для нових працівників разом із владою с. Торчин сприятимуть створенню інфраструктури: житло, садочки, школи тощо.

“В Україні ми загалом створили вже 5800 робочих місць. Якщо порахувати непряму користь від нашої роботи, виявиться, що вона величезна. Лише на прикладі цього нового заводу: ми створюємо переваги і для країни, і для місцевої громади”, – запевняє віцепрезидент компанії.

 

Робота попри війну

Фабрика на Волині має низку переваг для успішного експорту, пояснює директор з корпоративних комунікацій і зв’язків з громадськістю Nestlé Співак. Це близькість до кордону (близько 80 км), наявність уже готових потужностей компанії у Торчині та складів . Проте, крім переваг, робота в Україні має й ризики. В першу чергу – воєнні.

В компанії усвідомлювали й розрахували ризики запуску виробництва у країні, що воює, розповідає Сеттембрі. За його словами, на Волині воєнні ризики менші, ніж у інших частинах країни, пояснює він.

“Ми мали вибір: або будувати завод у іншій країні, або повірити, що невдовзі експорт з України нормалізується. Ми віримо, що Україна – відповідне місце для інвестицій”, – розповідає віцепрезидент Nestlé Марко Сеттембрі.

За минулий рік Nestlé інвестувала у розвиток трьох українських фабрик понад $33 млн. Додатково близько половини цієї суми було направлено на допомогу Україні.

Допомога Україні

З початку російського вторгнення Nestlé передала на допомогу українцям понад 4200 тонн продуктів на 540 млн грн. Працівники ризикували, аби допомогти цивільним, розповідають у компанії. Так сталося, коли у лютому 2022-го компанія мусила зачинити фабрику у Харкові.

“На початку повномасштабної війни через постійні обстріли фабрика зупинилась. Ми не мали морального права продавати цю продукцію і вирішили віддати все, що було у Харкові на благодійність. Але хтось мав приїхати на фабрику і завантажити продукцію в машину”, – згадує  Володимир Співак.

 

На це наважились 8 працівників – двоє інженерів та працівники складу у Харкові. Разом з ТрО вони приїхали на фабрику і протягом кількох тижнів самостійно завантажували  продукцію, аж поки не відправили усі 400 тонн. Ці продукти роздали харків’янам. Компанія нагородила працівників , які попри небезпеку допомагали мешканцям міста, та пишається їх сміливістю.

Підтримувати Україну компанія продовжить і у 2023 році. Протягом року Nestlé планує передати на благодійність продуктів на 276 млн грн.