Депутати Луцької міської ради влаштували директору комунального підприємства «Автопарксервіс» Олегові Бахтаю «холодний душ». Його покликали на засідання комісії з питань комунального майна і приватизації прозвітувати про підсумки роботи за 2022 рік. Очільнику підприємства довелося відповідати на незручні запитання про залучених ним до господарювання на луцькому авторинку посередників, – пише Сила правди.
Сталося це 27 березня під час засідання постійної депутатської комісії з питань комунального майна і приватизації.
У лютому «Сила правди» опублікувала розслідування про те, що на найбільшому авторинку західної України у Луцьку насправді господарюють приватні підприємці, а не комунальники. Територією офіційно опікується комунальне підприємство «Автопарксервіс». А ось плату за місця збирають сторонні люди, які до того ж встановлюють її розмір на власний розсуд. Замість того, аби заробляти кошти самостійно, підприємство без конкурсу залучило до співпраці підрядників, які, як виявилось, пов’язані з відомими луцькими бізнесменами і навіть криміналітетом.
27 березня постійна комісія Луцької міської ради з питань комунального майна і приватизації покликала директора «Автопарксервісу» Олега Бахтая прозвітувати про результати господарювання у 2022-ому. Зокрема, депутатів цікавило навіщо і як господарювати на авторинку залучили приватних підприємців Дмитра Долинчука і Володимира Наумчука.
Депутат Андрій Лучик наголосив на тому, що зробили це непрозоро.
– Просте запитання: яким чином визначалися ті чи інші суб’єкти господарювання, з якими ви підписували договори про бронювання місць? – запитав депутат.
– Звернувся підприємець…Запропонував облаштувати паркомісця. Підприємство заключило договір, – пояснює Олег Бахтай.
– Зрозуміло. Тобто підприємець звернувся сам і ви пішли на зустріч пропозиції?
– Так.
– А чи звертались інші підприємці щодо тієї ж ділянки?
– Той підприємець мав там паркомісця, дана площадка була захаращена, але там стояли автомобілі. Він запропонував зробити там якісь умови.
Голова комісії Михайло Щур здивувався, чому ж підприємство самостійно не наводить лад на ринку, не збирає кошти, а перекладає ці обов’язки на ФОПів.
– Ви брали земельну ділянку для себе, щоб здійснювати там господарську діяльність, щоб отримувати прибуток? – уточнив депутат.
– Так.
– А там здійснює діяльність приватний підприємець?
– Так.
– Які його права та обов’язки?
– Дивитись за належним станом паркомісць… Вивіз сміття, прибирання снігу…
– А чому ви самі цього не робите?
– Дана ділянка була сильно захаращена і туди треба було вкласти великі кошти, щоб її облаштувати.
– А скільки туди вкладено коштів? Бо я так придивлявся і не зрозумів, що туди вклали крім каменю.
– Ну, я думаю, біля мільйона гривень вкладено. Забор там…
– Тобто комунальне підприємство не змогло доглянути ту ділянку, а приватний підприємець зміг?
– Так.
– Чи могло б підприємство ставити ціну не 50 тисяч гривень, а 100? – запитав Андрій Лучик.
– Теоретично так.
– А що для цього треба зробити? Можливо, відкрито оголосити про те, що така-то земельна ділянка здається під господарські роботи і тоді вже всі зацікавлені приходили б зі своїми пропозиціями, відбувся би аукціон і була би обрана найкраща пропозиція. Місто отримало б найбільшу кількість коштів. Але прийшов підприємець один, сказав: давайте я тут зроблю. А ви: ну, окей, роби. Ну, я думаю, що на ваші ділянки знайшлося би чимало охочих провадити там господарську діяльність і в даному випадку, мені здається, прибутки для міської громади не були визначені чесно, – констатував депутат.
До слова, Олег Бахтай не міг точно пригадати, на які терміни він уклав договори з підприємцями з луцького авторинку. Також депутатів цікавило, що буде з ділянками після того, як договори втратять чинність, чи не буде проблем через нібито суттєві поліпшення, які зробили нинішні партнери, якщо підприємство вирішить залучити нових? Чітких відповідей від керівника «Автопарксервісу» отримати не вдалося – лише запевнення, що все буде добре.
Зрештою звіт очільника комунального підприємства взяли до відома.