У Луцьку мешканці дванадцятиповерхового будинку на вулиці Шевченка 13а в опалювальний сезон лишилися без тепла. За їх словами причиною цьому стало те, що організація, яка обслуговувала місцеву котельню, заявила про банкрутство. Наразі мешканці будинку не можуть її самотужки обслуговувати, а фахівці відмовляються брати котельню на баланс через специфічне обладнання.
Про це виданню ВСН розповіла голова місцевого ОСББ Анна Юхимчук.
Історія з опаленням цієї багатоповерхівки розпочалася ще у 2008 році, коли забудовник при здачі будинку не передав місцеву котельню на баланс ОСББ, а продовжував сам її обслуговувати.
«У нашому будинку усім заправляла сестра забудовника попри те, що тут були чинні голови ОСББ. У той час ми сплачували за утримання будинку, мабуть, найбільше серед усіх ОСББ, але не бачили ніяких робіт, і звітності по коштах. Та і тарифи на опалення у нас тоді були у півтора раза вищі, ніж у «Луцьктепла». Батареї у будинку ледве тепліли попри те, що сплачувались чималі кошти за опалення, і додатково використовувались обігрівачі. Взагалі тоді наші люди й не знали як сплачують за тепло. Декілька разів ми намагалися якось виправити ситуацію, але все придушувалося на місці».
«Цьогоріч вдалося замінити керівництво ОСББ, і ми почали вкладати гроші у нагальні потреби будинку. А зараз переживаємо, що буде взимку з котельнею. Стосовно її роботи ми надсилали офіційні листи до директора організації, якій належить котельня, аби дізнатися чи готова вона до опалювального сезону. Нам повідомили, що усе готове, і її запуск відбудеться вчасно. Проте, на початку жовтня сказали, що організація збанкрутувала й обслуговувати котельню не буде. І запропонували взяти її на баланс будинку. А що ми можемо зробити за декілька тижнів до опалювального сезону, коли взагалі не маємо досвіду в цьому?», – ділиться жінка.
Мешканці будинку тоді зверталися до місцевої влади та «Луцьктепла», аби їм допомогли вирішити цю проблему. Проте «Луцьктепло» повідомило, що не може її обслуговувати через специфічне обладнання.
«Зараз ми перебиваємося обігрівачами й просимо людей, аби вони не вмикали всі прилади одночасно, бо будинок не розрахований на таку потужність. Та і газу у нас немає, а стоять електроплити. До того ж раніше ми відмовилися від гарячої води через погану якість, а користуємося бойлерами. Загалом міський голова пропонував нам з наступного року перейти на індивідуальне газове опалення, але це буде дороговартісно для нас», – розповідає голова ОСББ.
Мешканці будинку так і не взяли котельню на свій баланс, адже, за їхніми словами, це доволі складна процедура.
«Якщо ми цим і займемося, то запустимо котельню десь до весни. Крім того, її не передають нам у власність, а лише на баланс. Тобто ми вкладемо в неї гроші, бо вона вже доволі зношена, а її у нас заберуть через декілька місяців. Ми ж всі ці роки справно сплачували всі платежі, а у котельню ніхто нічого не вкладав, гроші збирали, а коли усе почало валитися тут, то втекли за кордон».
!Також у нас були думки про збільшення потужності будинку, аби мешканці могли перейти на електроопалення, але це теж виявилося доволі складно», – зазначає жінка.
Загалом, проблеми можливо й не було б, якби власники котельні завчасно попередили мешканців будинку, що не будуть обслуговувати котельню, або ж якимось чином пропрацювали ще цю зиму. Але наразі мешканці будинку опинилися у заручниках ситуації й не знають, у кого шукати підтримки.
Також стосовно цієї проблеми зареєстрували петицію до житлово-комунального господарства Луцька, яка набрала необхідну кількість голосів та наразі перебуває на розгляді.