З московського патріархату до Православної церкви України перейшли у 2019-му, а за церковну хату із колишнім священником судяться і досі. Така ситуація у селі Садів Луцького району. Попри те, що хата по факту церковна – батюшка не збирався з неї виселятись. Одного разу, щоб допекти священнику, невідомі, навіть, налили в приміщення гноївки.
Зараз будинок опечатаний, а суди за нього тривають, – йдеться у сюжеті 12 каналу.
Село Садів ще у 2019 році стало відомим через скандальний церковний перехід. Тоді у лютому громада вирішила покинути лоно Московського патріархату і перейти до лав Православної церкви України. За класичним сценарієм священник цього рішення не підтримав і продовжував відстоювати УПЦ МП.
«Більше частина десь 80 процентів прихожан перейшли до ПЦУ і на сьогоднішній день всі документи церковні, земельні і на хату є в ПЦУ і особисто я є прихильником законодавчого способу переходу громадян із конфесії в конфесію», – каже заступник директора Садівської школи Віктор Ящук.
У селі довго скандалили, але, все ж, храм покинув лоно МП. Священник з меншістю почав проводити службу в церковній хаті, що біля храму.
«Залишилися громада, яка залишилася вірна православній канонічній українській церкві, яка налічує нас тоже 100 чоловік, і треба десь звершувати богослужіння. От в цьому будинку і звершується богослужіння», – розповідає священник Володимир Малесь.
Місцеві були проти цього. Бо ж якщо батюшка не править у церкві, то і з церковної хати мав би виїхати. Згодом, сварки у селі дійшли до того, що невідомі облили цю хату гноївкою. Хоча, ще тоді священник казав – це мешканці Садова.Батюшка каже, що зробили це тоді, коли він був на нічній службі в Заборолі.
З того часу минуло вже кілька років, а суди щодо виселення священника та його родини з церковної хати тривають. Батюшка не хоче віддавати церковну хату у Садові, попри те, що вже давно переїхав у Забороль і має там свій будинок, в якому живе. Тому священнослужитель і собі подав у суд: стверджує, що громада незаконно володіє цим будинком. Про це розповідає його адвокат
«Визнання нечинним рішення державного реєстратора на підставі якого було зареєстровано право власності на третю особу на спірний будинок з якого виселяють відповідача у даній справі», – зазначив захисник священника Анатолій Мацей.
Тобто, адвокат певнить, якщо суд визнає, що релігійна громада незаконно володіє церковним будинком, – не буде сенсу і виселяти священника. А тому суд поки що нехай не розглядає позову громади.
У свою чергу адвокатка Юлія Спіріна, що представляє релігійну громаду Казанської ікони Божої матері, певнить протилежне. Церковна громада має законне право власності на церковний будинок. А реєстрували його ще до моменту зміни конфесії.
«Колишні священники Московського патріархату проживали там з реєстрацією, яка проводилася законно і вони на момент розгляду справи, нічого не змінилося крім підпорядкування релігійної громади», – наголошує захисниця релігійної громади Юлія Спіріна.
Не дійшли спільного знаменника і на цьому суді. Тож розгляд справи знову перенесли. Поки що, церковний будинок і далі лишається нічиїм.