Школярі та їхні батьки з прикордонних сіл на Волині стали заручниками онлайн-навчання, адже в 50-кілометровій зоні від Білорусі всі школи перейшли на дистанційні заняття.
Участь в освітньому процесі беруть не лише учні, а й батьки. Особливо це стосується батьків учнів початкових класів. Першими на сполох забили мами дітей із любомльських шкіл, ідеться в сюжеті ТРК «Аверс».
«Я цілими днями на роботі. Приходжу додому після восьмої. Я не бачу, як навчається моя дитина, як він підключається, чи виходить у нього все… Знаю, що в сусідній Рівненській області, в місті, також близько розташованому до білоруського кордону, діти навчаються», – говорить мама третьокласника Галина Дичко.
Частина батьків любомльських школярів – за онлайн-навчання, частина – категорично проти. Ті, хто хоче, аби їхня дитина ходила на звичайні заняття, навіть готові орендувати приміщення.
«Ми сьогодні були на зустрічі в мера. Він каже, що є вказівка з Луцька і він не може погодитися на змішане навчання. Водночас місто живе звичайним життям, люди, діти гуляють. На стадіоні дуже багато дітей. Навіть під час повітряної тривоги ніхто не сидить удома. Ми просто хочемо, аби наші діти навчалися… Ціни ростуть, тому ми повинні заробляти гроші, а не сидіти й займатися з дітьми», – наголошує мама трьох школярів Ірина Латковська.
Мама дев’ятикласниці Ніна Самолюк також вважає, що онлайн-навчання не допустиме. Відзначає, що через такі заняття успішність її дитини впала, а раніше її донька вчилася тільки на відмінно.
«Головне – немає режиму дня і живого спілкування з однолітками», – додає Ніна Самолюк.
Чимала проблема – з першокласниками, які не вміють ані писати, ані читати.
«Хоч по дві годинки вчилися би, аби вчитель навчив писати. Бо в телефоні чи комп’ютері діти не бачать ліній на дошці. Не всі діти знають, де лівий чи правий верхній куток. Учителька вчить їх тільки-но писати палички», – зазначає мама дев’яти дітей Анна Кликоцюк.
Також є такі батьки, які не можуть купити своїй дитині комп’ютер чи смартфон, тому учні взагалі можуть лишатися за межами освітнього процесу.