Вже другий тиждень луцькі маршрутки перевіряють контролери: чи їздять пасажири безготівково, чи автобусами «гуляє».
Про це дізнавались журналісти телеканалу «Аверс».
Конфліктних ситуацій вистачає: водій маршрутки номер 11 відреагував на вимогу повернути кошти за проїзд пасажиру від контролерів так: «Ідіоти, б*я! Вибачайте. Я маю здати налічку власнику і собі зарплату взяти… Де я їх візьму? Дайте мені зарплату..! Не контроліруйте, якщо не можете нічого зробити».
«Там не я один власник. Там ще є люди. Може це не бути моя машина. Якби моя – то я осуждав би суттєво. Якщо ні – то нема про що говорити. Це все обман. Ніхто нічого не каже. У нас є указаніє. Я їм казав. Вже 2 водія я звільнив з роботи за те, що беруть готівку. І приказним порядком – готівки не брати. Ми проти готівки. Хай не обманюють – ми все їм платим, все робимо. Але водії – різні… Чи то мій водій, чи то може бути водій іншого перевізника непорядний, чи обманщик, чи спеціально на зло – всякі випадки можуть бути. Але ми проти готівки. І ми їм зарплату платимо, у нас все добре. Ми самі не маєм, а водіям ми по любому заплатим», – розповідає Юрій Михайлюк, перевізник який обслуговує маршрут №11.
Попри заперечення перевізником існування тіньових схем щодо оплати проїзду готівкою, у Департаменті економічної політики Луцької міськради запевняють: порушення та конфліктні ситуації в луцьких маршрутках – не поодинокі. Втім, через поновлення контролю в маршрутках – готівкою почали розплачуватись менше.
«Кількість транзакцій зросла орієнтовно на 10%. Стало пасажирів більше, які оплачують легально свій проїзд, але це ще 100% результат. Основна проблема в тому, що водії не зацікавлені в тому, аби оплата була електронною, тому що водій не має особистої вигоди. Розмовляючи з водіями-порушниками, яких виявляють контролери, ми зустрічаємо відвертість з проханням не називати прізвища водія, бо перевізники не дають їм заробітної плати, а просто ставлять на день план, який вони повинні здати власнику, а решту можуть забирати собі», – розповів директор Департаменту економічної політики Луцької міської ради Борис Смаль.
За словами Бориса Смаля, поки така схема існуватиме – всі старання щодо контролю за безготівковим розрахунком – марні та каже, що зараз триває боротьба з перевізниками, які не зацікавлені в тому, щоб ця схема припинила існування.
«З понеділка ми почали працювати таким чином, що ми просимо водіїв повернути готівкові кошти пасажиру, а пасажира просимо покинути транспортний засіб. – Як реагують водії і пасажири зазвичай? – Пасажири – по різному, в більшості розуміють і покидають транспортний засіб. Водії більш жорстко, вони на даний момент агресивно реагують на контролерів, хочуть пояснення, чому так, а чому не можна?» – дивується директор підприємства-контролера Михайло Клим’юк.
Зазначається, що відеозаписи з особливо гострими конфліктними ситуаціями працівники CityCard System передають до Департаменту економічної політики Луцькради.