Волинь Новини

Луцький авторинок повернувся до «довоєнних» цін

Луцький авторинок переживає не найкращі часи. Після 24 лютого йому довелося завмерти більш як на місяць. Згодом, впровадження так званого пільгового нульового розвитнення дещо оживило один з найбільших автомобільних ринків заходу України. Як змінилися ціни на автівки із скасуванням нульвого розмитнення «Сили правди» запитала в досвідчених водіїв-продавців, – пише Сила правди.

В перші місяці повномасштабного вторгнення росії ціни на авто в Україні зросли. Проте незначно, адже продавали вже розмитнені ще до 24 лютого автівки. Нульове розмитнення, яке запрацювало в середині квітня, вплинуло на ціни не одразу. На авторинку дешеві «колеса» з’явилися лише в кінці травня.

«Сюди (на авторинок, – авт.) ніхто машин з нульовим розмитненням не гнав. Лише під замовлення, під клієнта. На базарі майже не було машин в квітні. Вже потім, десь під кінець травня почали авто з нульовим розмитненням на ринок гнати, щось трохи розпродувати, бо не зрозуміло було, коли те розмитнення закінчиться. Зараз, коли нульове розмитнення закінчилося, всі ціни знову попіднімали. Вже плюс-мінус підігнали під старі, довоєнні. Більш-менш, бо зараз розмитнювати дуже дорого, бо долар і євро полізли вгору. Дивлюсь на АВТО.РІА «вискакують» Мегани другі по чотири з половиною – п’ять тисяч доларів. То така сама на них ціна була і з розмитненням. Його ціна там (за кордоном, – авт.) – півтори-дві тисячі євро. Навіть, якщо ще тисячу доставки порахувати, виходить три. А тут за нього – 4800 просять», – розповідає продавець Вадим.

Нульове розмитнення знизило ціни на деякі автівки більш як на 30%. Нині ціни знову поповзли вгору та наздоганяють «довоєнні». І, відповідно, покупців – нема.

«Зараз знайти авто до 10 тисяч – купа варіантів. А до 5, то треба пошукати. Октавії, Гольфи, Тюрани бензинові, навіть Пассати є ще в такому ціновому діапазоні. Купувати треба в тих, хто не бізнесмен, а для себе пригнав, бо нульове було. То вони не паряться, накинули тисячу доларів і все», – каже Вадим.

Зі скасуванням нульового розмитнення і, відповідно ростом цін, кількість покупців на Луцькому авторинку зменшилася.

«Нема взагалі, пустий базар, нема людей. Якщо люди і купляють, то якусь халяву. Ціни знижувати зараз вже недоцільно. Якщо дешевше продасиш, то, відповідно, на виручені гроші нового нічого не візьмеш. Зараз таке розмитнення, що нема змісту. Оцей «Мерседес» C-класу початку двохтисячних я пригнав ще по нульовому розмитненню. Тому прошу за нього трохи більше 6 тисяч. А, якщо його зараз гнати, то лише розмитнення буде 5 тисяч. Розмитнення 2,2 дизель, 2005 року буде в районі 4,5 – 5 тисяч доларів. То кому той «Мерседес» буде треба з таким розмитненням», – додає власник «Мерседесу» Вадим.

Чоловік каже, що розмитнення має бути не таким як зараз і не нульовим, а адекватним.

«Розмитнення має бути залежно від року і від вартості машини, якщо машина три тисячі євро, то 20% – 600 євро – це нормально для такої ціни. Якщо купляєш за 20 000 євро, це вже не народний автомобіль, тут можна і більше мито ставити. А ті авто, що беруть собі прості люди до 7 тисяч, мають бути нормальні ціни на розмитнення», – пояснює свою позицію Вадим.

Нині за кордон за автівками на продаж просто так ніхто не їздить – не вигідно. Кажуть, що поки не продадуть ті, які привезли, ніхто нікуди не поїде. До речі, в Європі автівки теж здорожчали, ще до війни. В середньому – на 700 євро.

Та й з виїздом для чоловіків призовного віку все зараз не так просто. Кордон нині перетинають, здебільшого, пенсіонери. Під час дії нульового розмитнення додала проблем і митниця. Водії розповідають, що ті, хто не хотів стояти по три доби на кордоні, то платили хабарі правоохоронцям. Потім ці гроші включають у варстість автівки на ринку.

«Платиш гроші і проїжджаєш за дві години. 50 доларів – машина. Платиш 100 доларів за дві машини і за дві години ти вже в Україні. Платиш поліцаям, потім платиш ще українським митникам, десь по тисячі гривень за машину – усім платиш, аби скоріше», – розповідає продавець Артем.

Нині на Луцькому авторинку торгують не лише місцеві водії-гонщики, а й переселенці. «Сила правди» зустріла чоловіків із Рубіжного та Северодонецька.

«Ми машинами займаємося давно, з 2006 року. Возили як з-за кордону, так і купували в Луцьку. Зараз, коли переїхали з сім’ями до Луцька, то вже возимо лише з-за кордону. Виїжджали з Рубіжного 11 березня, під обстрілами. Ледве виїхали. Рідних не залишилося, так, декілька знайомих, які переїхали в Старобєльськ, і зараз туди їздять, це зараз ЛНР – бомжатня. Ситуація така була. Виїжджали, куди виїжджалося. Нам вдалося виїхати, куди ми хотіли, ну ми і хотіли – в Україну. А, ті, хто вже пізніше захотів, то вони вже фізично не могли. Бо були масові обстріли. Тому тікали від них до Старобільська. А потім вже хто як – хто назад, хто в Україну через Литву і Польщу, хтось і в росію. Ми туди, в ту росію принципово не захотіли», – ділиться водій-продавець з Рубіжного Максим.

Усі водії, яких опитала «Сила правди», – одностайні: під час нульового розмитнення продажів було в рази більше, ніж зараз. Тепер – пауза, так-званий період адаптації.