У ході великої війни проти України російські окупанти руйнують заводи з виробництва продуктів харчування, через що у нашій країні намічається дефіцит товарів, але українські торгові мережі все активніше розставляють на полицях супермаркетів іноземны продукти, які на 5-20% дорожчі за вітчизняні, пише НВ.
Зазначається, що українські магазини з початку війни збільшили кількість імпорту на 15-20% від загального асортименту. Так, у пресслужбі найбільшого українського рітейлера «АТБ-Маркет» кажуть, що тепер більше закуповують за кордоном макарони, м’ясні консерви, кондитерську продукцію та непродовольчу групу товарів. Хоча визнають — постачання з українських заводів надійніше, хоча в країні триває війна.
«Будуть перебої у постачаннях через проблеми з логістикою або закупівлею сировини, але загалом ситуація повністю контрольована. Невеликий дефіцит є з товарами непродовольчої групи – зубні пасти, шампуні, пральні порошки: частину виробництв зупинено, частину зруйновано», – говорять в АТБ.
У «Сільпо» розповіли, чим замінили товари ДП Артемсіль, коли завод припинив роботу через обстріли, з прилавків багатьох магазинів зникла сіль.
«У квітні ми почали співпрацювати з одним із найстаріших підприємств у Європі – Дрогобицькою солеварнею у Львівській області. У травні знайшли нових постачальників у Польщі, Румунії та Туреччині», – розповіли в компанії.
Зазначається, що хоча українські торговельні мережі й налагоджують постачання важливих продуктів та співпрацюють із вітчизняними підприємствами, більшість іноземних продуктових брендів – незнайомі споживачам. Тому українці ставляться до них з обережністю, часто воліючи купити саме український товар.
Через це закордонним брендам важко закріпитись на нашому продуктовому ринку.