Українці змушені купувати пальне за завищеними цінами. При цьому вартість пального яке закуповували для України в травні, складала 38 грн за літр, розповідає директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн.
Це чисто українська історія, яка просто дивує. В тих 80 гривнях – 40 гривень це просто прибуток різного роду спекулянтів. Гуртових, роздрібних. Тобто, це нічим не обґрунтована ціна.
Питань до спекулянтів ні в кого немає. Кажуть: «Круто, зате бензин же є».
Ми ж бачимо митну вартість цих нафтопродуктів. Ми бачимо, по чому воно заходить. Воно в травні заходить по 38 гривень на кордоні.
Ну звідки у нього ціна 60-80? Додаємо 6-7 гривень маржі, які дає держава, отримуємо 44-45 гривень. Але ж не 60.
Це просто заробіток спекулянтів. Немає ніякого обґрунтування. Це просто грабіж людей, – говорить Каюн.
Схожа ситуація й щодо цін на автогаз. При цьому що на відміну від пального, дефіциту газу – немає.
Фактично його ціна вона зрівнялася з ціною бензину. Як раніше йшло ціноутворення на газ. Воно йшло від собівартості: закупив газ, додав гривні 2-3 маржі та торгуєш.
А зараз – ціна не від собівартості стартує, а від вартості бензину на стелі. Тим більше, що є такий попит, такий дефіцит. Але з ним постачання достатньо непогане, зростають постачання. Тому, що на відміну від бензину-дизелю, газ і раніше постачався з Європи, у наших компаній були контакти з європейськими постачальниками.
А по-друге, парк газовозів опинився більш готовий до цієї ситуації, більш адаптований під європейські норми. Усі ці нюанси, які зараз проходять бензинщики, вони їх пройшли вже давно, – наголосив експерт.