Українці мають можливість купити вживаний автомобіль за кордоном без сплати ввізного мита, ПДВ та акцизу, – повідомляє Район.Бізнес
Таке правило діє з 5 квітня, відколи набув чинності закон України, що скасовує на період воєнного стану збори і податки за розмитнення авто для фізичних і юридичних осіб.
Громадяни можуть ввозити на територію України: легкові автомобілі, мотоцикли, причепи до автомобілів, а також ввозити транспортні засоби, призначені для перевезення вантажів, або для пасажирських перевезень, де понад 10 місць.
Українці настільки зраділи можливості отримати авто дешевше, ніж за звичайних обставин, що створили довжелезні черги на пунктах пропуску.
За час дії спрощення встигли ввезти 19 тисяч автомобілів. Черги затримували вантажі з гуманітарною допомогою.
Щоб їх розрулити, з 25 квітня скоротили кількість пунктів пропуску, якими можна ввезти машину. А вже 26 квітня у Верховній Раді з’явився законопроєкт, який може повернути мита на ввезені в Україну авто для власного користування.
Та поки закон діє, ми зібрали для вас відповіді на найпопулярніші запитання щодо особливостей ввезення транспортного засобу у розмові з речницею Волинської митниці Валентиною Черниш.
Спойлер: процедура виглядає, так само як і в 2017-18 роках під час першого пільгового оформлення.
Більше читайте: Митарства бляхарів на Волинській митниці, або Все про гроші з імпортних авто
В чому полягає нововведення?
Під час випуску авто у вільний обіг людина сплачує за ввізне мито – 0 грн; за ПДВ – 0 грн; за акциз – 0 грн. А раніше їй нараховували 10% в’їзного мита, 20% ПДВ від митної вартості того товару, який вона перевозить, а також ще певний відсоток – акциз, який розраховувався залежно від віку автомобіля, об’єму або типу двигуна.
Відповідно, десь на 35% буде дешевше привезти автомобіль і тут його оформити.
Які можуть бути додаткові витрати?
У сервісному центрі МВС вам потрібно буде заплатити за адмінпослугу, бланкову продукцію, тобто сам бланк номерного знаку, і за свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Також обов’язковим при першій реєстрації транспортного засобу є внесок до Пенсійний фонду. Наприклад, якщо автомобіль коштує 400 тисяч гривень, то сплатити треба 3%; якщо між 400-700 тис грн – 4%; а якщо більше 719 тис грн – 5% від цієї вартості. Цей податок не скасовано, адже Пенсійний фонд треба наповнювати. Пенсіонери особливо страждають від війни і держава не може дозволити собі не виконувати свої зобов’язання.
Також у вас можуть бути додаткові витрати на оплату праці брокера. Якщо робите сертифікацію відповідності автомобіля на екологічні норми, то ще сплатите станції техобслуговування. Ну й особисті витрати, якщо самостійно поїдете на закордонний ринок вибирати автомобіль.
Чи після завершення дії воєнного стану доведеться доплачувати державі податки та мито?
Однозначно не доведеться! Закон не має зворотної дії – відповідно, якщо прописано “звільняється від сплати”, то це вже назавжди.
Це не відстрочення, не продовження, це законне право не платити, тому що так дозволяє закон.
Для чого це зроблено?
Закон про звільнення від митних платежів ухвалили, аби наситити внутрішній ринок України транспортними засобами, адже багато їх було знищено під час воєнних дій. Також багато автомобілів зникло з доріг України, тому що на них виїхали біженці.
Чому це важливо?
Ці пільги дадуть людям змогу бути мобільнішими та користуватись власним автомобілем.Зокрема, якщо виникають проблеми з громадським транспортом.
Окрім цього, автомобіль дає змогу підприємцям перевозити товари – до магазинів, сільських територій. Важливо, щоб вони це робили і продовжували підтримувати економіку.
На що потрібно звернути увагу при виборі автомобіля за кордоном?
Країна походження. Важливо пам’ятати, що в Україну не можна ввозити товари з рф або окупованих територій.
Екологічний стандарт на викиди забруднюючих речовин. Якщо це легковий автомобіль, то він має бути не нижче Євро-2 для легкового автомобіля, для вантажного – не нижче Євро-5.
Якщо автомобіль відповідає цим стандартам, то далі треба звертати увагу на технічний стан; рік виготовлення; кузов, який вам більше подобається і так далі.
Важливо пам’ятати, що на американських виробників не розповсюджуються європейські екологічні стандарти.
Тобто, у цьому випадку вам ще додатково доведеться везти автомобіль на ліцензійну технічну станцію – вони зроблять дослідження і визначать відповідність авто тому чи іншому екологічному стандарту. Може статися, що авто не відповідатиме в цьому законодавчим вимогам – тоді ви не зможете його зареєструвати.
Що робити після купівлі автомобіля за кордоном?
Спершу необхідно зняти його з реєстрації в країні, де ви його придбали. Як правило, це автівки, якими користувалися. Причиною зняття з реєстрації вказати експорт.
Наступний крок – доставлення транспортного засобу на митну територію України. Там вам необхідно пройти дві процедури.
Перша — пропуск через державний кордон. В межах Волинської області є 2 міжнародні автомобільні пункти пропуску, але відповідно до останніх змін можна їхати тільки через Устилуг.
З 25 квітня завозити авто можна через такі пункти пропуску:
- на ділянці польського кордону «Угринів», «Грушів», «Смільниця», «Устилуг»;
- на ділянці словацького кордону пункт пропуску «М. Березний»;
- на ділянці угорського кордону пункти пропуску «Давінкове», «Косіне».
На кордоні треба мати такі документи: технічна документація на автомобіль; обов’язково перевірять оригінальність VIN-коду, який нанесено на шасі автомобіля. Важливо, щоб він не мав ознак пошкодження, фальсифікації, підроблення.
Обов’язково запитають технічний паспорт із відміткою про зняття реєстрації та про так звані товаросупровідні документи. Як правило, це договір купівлі-продажу або інший документ, якщо купували в фірми.Також запитають паспорт та ідентифікаційний код.
Друга процедура — доставити цей автомобіль в підрозділ митного оформлення вже для випуску у вільний обіг. Після перетину кордону на оформлення дають 5 діб на тій самій митниці або 10, якщо перетин та оформлення відбуваються на різних митницях.
Лариса АНДРІЙЧУК
Вероніка ЦЕБЕНКО