Луцький міський голова Ігор Поліщук розповів, яка саме роботи проводитимуть на проспекті Волі у Луцьку наступного року.
Про деталі оновленої центральної вулиці обласного центру Волині йшлося у розмові із журналісткою «Першого» Оленою Лівіцькою. Видання записало інтерв’ю з мером Луцька через рік після виборів.
«Усім проспект Волі подобатися не буде», – відверто каже Ігор Поліщук. Об’єкт настільки складний для реконструкції, що, за словами міського голови, навіть після завершення його ремонту будуть дуже різні думки про те, добре це чи ні. Втім, в результаті реконструкції прагнули зробити так, аби проспект був «максимально збалансований і зручний для всіх».
Що зробили?
«Ми ретельно аналізували всі за і проти. Тому тут для автомобілістів є достатньо паркомісць. За рахунок грамотно зробленої розмітки (а ми її допрацюємо, і вона вже наступного року буде такою, якою має бути, а ця – тимчасова!) вдасться уникнути багатьох негативних моментів, які були до ремонту, і пришвидшити рух транспорту. Разом із тим ми не звузили зелену зону, не прибрали ширину тротуару, також облаштуємо тут правильну велодоріжку, відділену від тротуару.
Я сам іноді виїжджаю в місто на велосипеді, їду проспектом Соборності і бачу, що люди йдуть велодоріжкою постійно, і це величезна проблема. Там, де вже є велодоріжка, вона лишиться такою, як є. А от де немає, буде інша, повністю відокремлена.
Завжди треба шукати баланс між зовнішнім виглядом вулиці (якщо ми говоримо про центральний проспект), між пропускною здатністю для автомобілів і зручністю для пішоходів та велосипедистів. Бо якщо ми зробимо всі вулиці виключно задля автомобілів, то місто просто втратить своє обличчя»
Чому не чотири?
«Так, є багато дискусій щодо філософії того, яким має бути проспект Волі. На мою думку, він має бути збалансованим і задовольняти потреби й тих людей, які рухаються автомобілями, й пішоходів, і велосипедистів. Треба разом із тим і паркомісця: тут величезна кількість об’єктів на першому поверсі.
Якщо зробити (як дехто вважає правильним) чотири смуги, а не зробити паркомісця, то у нас просто або паркувалися б на одній смузі, або заїжджали б у двори, і виникали б конфлікти. Тому та концепція, яка була обрана, найбільш оптимальна.
Дуже багато людей приходить і починає свою розмову з того: «Слухайте, я їхав проспектом Волі… А чого ж ви там не зробили хоча б чотири смуги? А краще – шість!». Мене важко вивести з рівноваги, але деяким людям це вдається, і тоді я починаю їм дарувати отакі книжки. Одну з них подарував геть недавно. Там на прикладі інших міст розповідають, чому не потрібно розширяти дороги до безкінечності».
Буде ще один шар асфальту?
«Так, буде верхній шар асфальту. Чому так? Це для того, щоб якщо будуть якісь просідання на нижньому шарі асфальту (а вони можуть бути, бо тут проведений величезний обсяг земельних робіт, тому логічно, що земля, основа, може десь просісти), то хай вони ліпше лишаться на нижньому шарі і не позначаться на фінальному покритті».
Ну, й взагалі тут покладена дуже серйозна основа. Можна було б, звичайно, зробити швидше чи просто зняти старий асфальт, покласти новий і не замінювати мережі і все інше. Але це центральний проспект. Хочеться зробити його так, щоб через 5-10 років ми в Луцьку знову не поверталися до питання його ремонту. А щоб повернутися ну-у через років 30».
Нащо бруківка біля зупинок?
«Так позначена зона зупинки громадського транспорту. Якщо ви проїдетеся проспектом Перемоги чи іншою вулицею, то побачите, що під громадським транспортом, який навантажений пасажирами чи сам собою важкий, у літню пору починає просідати асфальт, і робиться колія.
Щоб потім ми не поверталися до ремонту дороги, всі майданчики для зупинок на проспекті Волі ми викладаємо натуральним каменем».
Що далі?
«Цього року ми плануємо повністю облаштувати паркомісця як ліворуч, так і праворуч. Плануємо завершити облаштування технічної смуги поруч із паркомісцями: ви можете бачити, що тут є невеличка зона, яка буде використовуватися для того, щоб людина вийшла з автомобіля і змогла перейти на тротуар. Плануємо завершити велодоріжки та почати вкладання тротуарів.
Наступного року: завершимо з тротурами, облаштуємо скрізь розумні зупинки, лед-освітлення на проїжджій частині, тротуарах (причому праворуч намагалися реконструювати цю частину і не дуже добре підійшли до питання освітлення, тут усе буде повністю пропрацьовано), у планах – висадка озеленення, посів газонів, розмітка, острівці безпеки і дорожні знаки».
Паркомісця за гроші? Хватить всім?
«У будь-якому європейському місті паркування в центрі є платним. Наступного року плануємо поділити місто на зони, щоб визначити ціни на паркування. Всього хочемо зробити три-чотири зони. Зараз наше підприємство «Автопарксервіс» із департаментом муніципальної варти над цим працюють.
У різних зонах буде різна вартість паркування. Але проспект Волі також буде поділений на зони. Звичайно, що та частина, яка ближча до Театрального майдану і більше навантажена, буде дорожчою. А на частині, що ближче до Київського майдану, ціна має бути меншою, бо там немає активного життя, комерційних об’єктів та всього іншого.
Платне паркування насправді робиться не для того, щоб заробити гроші для міського бюджету. Навіть якщо заповнити всі паркомісця – це не аж такі великі гроші для міського бюджету. Це для того, аби людина, якій треба припаркувати тут свій автомобіль, мала місце. Якщо паркування буде безкоштовне, то ці парковки просто на цілий день заставлять люди, які працюють у тамтешніх офісах чи проживають у навколишніх будинках».