Волинь Новини

Луцька міськрада судитиметься з ОДА через приміські маршрутки: деталі

Волинська облдержадміністрація допустила на приміські маршрути, що пролягають через Луцьк, перевізників, які нехтують екологічними стандартами та продовжують розраховувати пасажирів готівкою.

Про це стало відомо 15 листопада під час засідання позачергової сесії Луцької міської ради, пише ІА Волинські Новини.

Як поінформував начальник відділу транспорту Луцької міської ради Віктор Главічка, у листопаді 2021 року в облдержадміністрації погодили рух приміського маршруту центральними вулицями і проспектами Луцька, що суперечить умовам меморандуму про співпрацю між Луцькою міською радою та ОДА, а також вимогам законодавства.

У згаданому вище меморандумі Волинська ОДА надала принципову згоду на погодження маршрутів приміських пасажирських перевезень територією міста з Луцькою міською радою. Проте саме обласна державна адміністрація неодноразово порушувала вказані домовленості, кожного разу вишукуючи для цього нові юридичні шляхи та укладаючи чи продовжуючи договори про перевезення безпосередньо з перевізниками, транспортні засоби яких не відповідають вимогам міста щодо їх якості, та які користуються готівковою формою оплати проїзду.

Зокрема, з 4 листопада 2021 року з дозволу Волинської ОДА та без погодження з Луцькою міською радою, як організатором перевезень, відкрили автобусний маршрут № 150 «с. Підгайці – Завокзальний ринок». Маршрут проходить через усі центральні вулиці міста, а саме: Дубнівська, Київський майдан, Рівненська, Відродження, Молоді, Соборності, Гордіюк, Конякіна. Містом почали курсувати автобуси «Богдан» та «Еталон», що не відповідають екологічним параметрам, здійснюють зупинки в недозволених для цього місцях та користуються готівковою формою оплати проїзду без фактичної видачі документів на проїзд.

«Така ситуація не лише розбалансовує маршрутну мережу ключовими вулицями міста, створює загрозу учасникам дорожнього руху, але й фактично є спробою повернути ринок транспортних перевезень в «тінь» та спекулювати в майбутньому на формуванні тарифів, не маючи фактичного обліку пасажиропотоку», – наголосив Віктор Главічка.

Він додав, що те, що автобусний маршрут №150 починає свій рух від Завокзального ринку – це порушення вимог ЗУ «Про автомобільний транспорт», згідно із яким приміські маршрутки мають здійснювати свій рух від автостанції, що, до слова, знаходиться зовсім поруч.

Депутати скерували звернення до голови Волинської обласної державної адміністрації Юрія Погуляйказ проханням організувати рух приміських автобусів вулицями Луцька.

«Луцька міська рада вкотре заявляє про рішучу незгоду з діями профільних підрозділів Волинської ОДА, які уповноважені Вами вибірково за окремою процедурою надавати дозвільні документи на рух територією міста перевізникам, транспортні засоби яких не відповідають сучасним вимогам міських перевезень, не ведуть обліку оплати проїзду пасажирів та фактичного пасажиропотоку», – йдеться у зверненні.

«Це третє і останнє звернення. Більше ми звертатися не будемо. Коли ми з усіх сил, використовуючи всі ресурси, оновлюємо і приватний громадський транспорт та електротранспорт, у нас з’являються маршрути, 95% яких пролягає містом, але їх вважають приміськими. Якщо не буде адекватної реакції на те, що відбувається на ринку перевезень, ми будемо подавати позови в суд і скасовувати рішення облдержадміністрації», – обурився Луцький міський голова Ігор Поліщук.