На початку серпня у Луцьку запрацював сервіс прокату електросамокатів. Новинка для Луцька викликала як цікавість, так і невдоволення з сторони містян. Бо ж їздити хотіли, але вміли не всі. Самокати знаходили на проїжджій частині, намагалися вкрасти і ним навіть наїхали на дитину.
Що про це говорять лучани, поліція і власники сервісу прокату – у сюжеті 12 каналу.
В час карантину і обмежень у громадському транспорті в Україні набули популярності електросамокати. Дійшла новинка і до Луцька. З серпня цього року запрацював сервіс прокату двоколісних. Мобільні, екологічні та безпечні – так характеризують електросамокати у світі. Втім, до останнього пункту у лучан виникли запитання.
Днями, їдучи електросамокатом, у Луцьку збили чотирирічну дитину. Обійшлося ранами губи та носа. Потерпілу доправили у лікарню, там обстежили і відпустили. Дівчина, що кермувала самокатом, запевнила, не змогла впоратися з двоколісним. Той різко рушив і нібито був несправним. Інцидент наробив галасу і на новий для Луцька засіб пересування посипалася хвиля негативу.
Самокат, на якому наїхали на дитину, не мав поламок, – запевняють у сервісі прокату. А загалом, кажуть, увесь транспорт раз на добу перевіряють на справність. Цей випадок, кажуть у сервісі зареєстрували, як страховий і зараз домагаються, аби потерпілі отримали компенсацію. Від відповідальності не відхрещуються, але про безпеку просять думати і самих самокатників. Розділяють цю думку і багато лучан.
Траплялися випадки, коли самокати лишали просто посеред дороги і вони ледве не ставали причиною аварій. Частково це через обмежену зону дії самокатів. Далі дозволеного маршруту вони не поїдуть. Тут наголошують, що рухатись електросамокатом краще тротуаром, а не проїжджою частиною. А людей, які створюють ДТП на самокатах, наносять їм шкоду чи пробують вкрасти – легко ідентифікувати.
Попри усі переваги самокатів, зараз найбільше запитань до їхнього правового статусу, який досі не визначений. Саме через те, що використання електросамокатів не врегульоване на законодавчому рівні, у поліції виникає чимало труднощів у кваліфікації ДТП за участі цього транспорту.
Рух електротранспорту у багатьох європейських країнах прирівнюють до велосипедів і зазначають, що вони можуть рухатися велодоріжками. У Луцьку вони є, але далеко не всюди. Тому поки пішоходам і самокатникам доведеться миритися і ділити не один тротуар.