Чи задумувались ви коли-небудь, скільки пластику ми використовуємо у повсякденному житті? Ще 60 років тому наші дідусі і бабусі обходилися без пластикових пакетів, посуду чи пляшок. Нині ж ми користуємося цим щодня. Цим питанням перейнялися власники крафтової пивоварні у Луцьку і пропонують альтернативу: замість пластику – скло.
Більше про це у сюжеті 12 каналу.
Замість стандартної пластикової пляшки – цікавіша й екологічніша скляна. А якщо бути точними – то бугельна. Луцька крафтова пивоварня перейнялася проблемою шкоди пластику довкіллю й пропонує альтернативу своїм клієнтам – купувати напої у скляних пляшках.
“Коли людина купує цю пляшку, вона, приходячи в магазин і повертаючи безпосередньо саму тару, отримує 10 гривень кешбеку. І вже це пиво не настільки дорожче, ніж у звичайній пластиковій тарі”, – каже представниця пивоварні Наталія Попович.
Є ще один момент, вартий уваги: пиво у скляній пляшці краще зберігає свої смакові якості і може прослужити довше.
“Пластик, як не крути, все одно “дихає”, тому що має мікропори. А скляна пляшка повністю герметична”, зауважує Наталія Попович.
Ідея зворотної тари, діляться, зріла ще на початку пивоваріння. Але тоді стикнулися з багатьма труднощами. Спершу шукали зручну пляшку з темного скла (це важливо для зберігання пива). Таку виробив Рокитнівський склозавод. (
“Близько 10 гривень вона вже вартує тут. Корок – гривень 8. Тобто, це додається до ціни і зараз тестуємо, чи готові будуть люди платити за продукт більше, за рахунок того, що він в скляній пляшці”, – каже власник пивоварні Олексій Попович.
Разом виходить 18 гривень за тару. При поверненні компанія отримує 10 гривень. Тому великої вигоди з цього, кажуть, не має. Наливають у скло невеликий об’єм – до двохсот пляшок за раз і роблять це вручну. Олексій демонструє нам кожен етап. Обов’язкова дезінфекція тари і трубок, по яких з бочок, наливатиметься пиво. Стерильність – у цій справі дуже важлива. Далі пускаємо у пляшку пиво. Налиту пляшку коркуємо вже продезінфікованою кришкою.
До слова, не все одразу вийшло і з корками. Дуже довго шукали зручний і багаторазовий. Зробили одне замовлення в італійців. Друге прийшло з браком. Тому тепер змушені повертати партію і чекати нову. Пивовари-новатори кажуть: бугельна пляшка зараз – швидше опція для клієнтів, ніж продаж у великих масштабах. Хоча продавці кажуть, що попит є. Переважно – серед постійних клієнтів, адже вони ласі до новинок.
Самі ж покупці кажуть: скло приваблює більше ніж пластик.
Пивовари сподіваються на те, що їхня пропозиція знайде підтримку серед лучан. Адже це швидше не ноу-хау, а вже давно відома і поширена практика у країнах, де культура пива на вищому рівні. Таким чином, люди можуть продовжити життя своєму живому напою і долучитися до збереження екології.