Волинь Новини

Крик душі волинянки, або чому клієнти банку беззахисні перед шахраями

Минулих вихідних шахраї списали з моїх банківських карток понад 60 тисяч гривень: заробітну плату, відпускні і кошти кредитки. У Шацькому відділенні Ощадбанку, куди я звернулася після інциденту, розвели руками і не зробили жодної спроби, щоб захистити мене, свою клієнтку, та зберегти кошти, які я довірила цій установі. «Все марно», – сказали мені і в поліції, куди я звернулася, щоб написати заяву, при цьому наголосили, що, мовляв, сама в усьому винна.

Попри шоковий стан, я робила все можливе і неможливе, щоб повернути кошти, адже для мене, вчительки, це дуже велика сума. Втім, всі мої спроби потерпіли фіаско, я наткнулася на стіну осуду, байдужості, нерозуміння і в результаті усвідомила, що порятунок потопаючого – справа рук самого потопаючого. Зараз я хочу одного – розповісти людям свою історію, аби вона стала для них уроком.

У неділю, 27 червня, близько 11:00 мені зателефонували з так званого кол-центру (вже тепер я знаю, що банк ніколи не дзвонить з цих номерів, вони використовуються тільки для вхідних дзвінків) і повідомили, що заблокували мої картки. Це був жіночий голос. Потім мене з’єднали з оператором, який назвав останні чотири цифри моєї банківської картки, що я особисто підтвердила. А далі з двох моїх карток почали зникати гроші. Коли після декількох марних спроб я таки зв’язалася з оператором, він підтвердив списання коштів. Я попросила заблокувати мої рахунки, та почула у відповідь, що потрібно писати заяву в банку. Як це зробити, коли попереду – два вихідні, ніхто не знав. «Приходьте у вівторок, а зараз радимо вам звернутися в поліцію», – сказав голос на іншому кінці дроту.

Правоохоронці прийняли мою заяву, послухали, як я при них поспілкувалася по телефону з шахраєм (вже значно пізніше він видалив з телефону сім-карту, і номер став недійсним), проте не зробили нічого, щоб з’ясувати, звідки цей абонент.

Для чого тоді існує банківське сховище, яке я маю сама охороняти?

Чому коли мова йде про повернення кредиту, до мене телефонують і вдень, і вночі, і в свята, натомість про безпеку моїх коштів у банку пропонують подбати … через два дні після крадіжки?

Тож чи можна довіряти установі, де рівень безпеки клієнта – на нулі, де її просто немає?.. Де шахраї вільно крадуть гроші, а банк не може провести елементарної операції – заблокувати їхні рахунки? Де кількість ошуканих постійно зростає – я особисто знаю в Шацьку таких людей.

Перефразовуючи Ольгу Фреймут, скажу: «Я не рекомендую вам Ощадбанк». Ні його послуги, ні його систему безпеки, ні ставлення до клієнтів. Крім того, закликаю вас бути пильними, обачними, щоб не стати легкою наживою для шахраїв і не дати їм вкрасти важкою працею зароблені гроші.

Валентина СТАДНІК, смт Шацьк

Leave a Comment