Практично кожен водій знає про існування легендарної «Волинянки» – автомобіля, який виробляли на Луцькому автомобільному заводі з 1979 по 1992 рік. Це модель ЛуАЗ-969А стала справжньою сенсацією свого часу та популярною на цілий світ. Від попередників луцька «Волинянка» відрізнялась оновленим дизайном та поліпшеними ходовими властивостями, пише lutsk-future.com.ua.
Проте мало хто знає історію цього легендарного автомобіля. Рекомендуємо ознайомитися з найцікавішими фактами про «Волинянку», з особливостями цього автомобіля та його історією.
Міжнародна слава «Волинянки»
З того часу, як «Волинянку» виготовили в Луцькому автозаводі, машина стала популярною в усіх пострадянських країнах та в Європі. Безліч поціновувачів якісних та потужних автомобілів користувалися «Волинянкою» в різноманітних цілях.
Вже через декілька років після виходу, у 1978 році луцька «Волинянка» увійшла в десятку найкращих автомобілів Європи на Туринській виставці в Італії, а через рік на виставці в Чехії авто стало найліпшим автомобілем для села.
Назва машини «Волинянка» не є офіційною, незважаючи на то, що авто випускали впродовж тридцяти шести ровів. На бортах всіх виставкових екземплярів був напис «Волинь» і саме тому пішла така народна та розповсюджена назва луцької машини.
Історія «Волинянки»
Історія видатної машини розпочалась у 1965 році. Потреба виготовити «Волинянку» з’явилася тоді, десантні війська заявили про необхідність транспортера переднього краю, тобто ТПК. Спочатку «Волинянку» розпочали розробляти в Запоріжжі, але збирати вирішили в Луцьку. Не дивно, що перша назва автомобіля – ЗАЗ-967. Через деякий час абревіатура ЗАЗ-967 із приставкою «Волинь» стала ЛуАЗ-969.
Мотор автомобіля взяли від «Запорожця», але встановили його вже не ззаду, а спереду, як і ведучі колеса.
ЛуАЗ було спроектовано як повнопривідну машину, проте на початку працював лише передній привід. Причиною цього був дефіцит частин. Вже з 1971 року розпочали випускати повнопривідну «Волинянку».
Для водіїв, які сіли за кермо луцького автомобіля вперше, було надзвичайно складно розібратися в його особливостях. Тай керувати машиною булл непросто.
Особливістю «Волинянки» є те, що автомобіль був чи не єдиною в Союзі оригінальною розробкою.
ЛуАЗ навіть змагався у прохідності болотом із імпортними подібними автівками– французьким «Рено Родео», австрійським «Гафлінґером» і японським «Сузукі Самурай». Не програв ЛуАЗу лише австрійський джип. І ці чудові показники «Волинянка» демонструвала з найпростішим двигуном.
Переваги та недоліки «Волинянки»
Луцький автомобіль «Волинянка» має низку переваг. Зокрема:
- низька вартість авто;
- взаємозамінність комплектуючих з іншими марками авто, наприклад, із ЗАЗ;
- висока прохідність;
- низька вартість запасних частин для автомобіля.
Проте «Волинянка» має і деякі недоліки, серед яких високий рівень шуму та низький рівень гідроізоляції, що часто призводить до незручностей під час водіння; складне рульове керування; через заднє вікно погана видимість для водія; недостатнє освітлення; некомфортно посадка водія та пасажирів через високі пороги.
Незважаючи на них, «Волинянка» довгий час була однією з найпопулярніших автівок на території України та Європи.