У Луцьку 4 300 домогосподарств, а це 5% усіх споживачів, – злісні неплатники за послугу з водопостачання. Ці користувачі боргують 25 мільйонів гривень, – розповіла Суспільному речниця КП “Луцькводоканал” Ольга Федоренко.
Щоб змусити лучан погасити заборгованість, або реструктуризувати її, в Луцьку на початку березня утворили спеціальну комісію.
До складу сформованої комісії входять юрист, бухгалтер та представник відділу роботи зі споживачами. За місяць працівники водоканалу вже відвідала 50 лучан, які мають заборгованість понад 10 тисяч гривень. “Основна мета не покарати чи відключити боржнику воду, а знайти вихід із ситуації, підказати, що борг можна реструктуризувати”, – каже речниця.
За результатами роботи комісії, частина боржників вже погодилися на реструктуризацію. Справи деяких споживачів вже потрапили до суду, або ж з ними працюють судові виконавці – каже Ольга Федоренко. Точної кількості таких справ на Луцькводоканалі не озвучили.
“Серед боржників – далеко не найбідніші верстви населення, а переважно ті, які мають можливості для сплати за спожиті послуги. Борги часто виявляються наслідком безвідповідальності”, – кажуть на підприємстві.
Наразі спеціалісти підприємства вивчають кожен конкретний випадок та консультують споживачів, як найліпше позбутися боргу. Зі слів речниці, доводити справу до суду не в інтересах підприємства, адже кожен судовий позов обходиться Луцькводоканалу більш як у 2 тисячі гривень.