11-го березня народний депутат Ігор Гузь, голови прикордонних громад та голова районної ради, обласні депутати зустрілися з начальником митного посту «Устилуг» Олександром Оникійчуком та прикордонниками. Мета зустрічі – розробити план спільних дій, щоб лобіювати питання реконструкції пункту пропуску.
Про це повідомляє видання БУГ.
Питання болюче, адже після років ігнорування державою, виникли потреби вкладати кошти в пункт, він перетворився на “хлів”, вважає Ігор Гузь, і це негідно українських людей та гостей, що їдуть з-за кордону.
Гузь відзначив, що ініціював зустріч для того, щоб питання про виділення коштів на реконструкцію Устилуга та Ягодина все ж вирішилося. Його запевнили про підтримку народні депутати від Волині.
“25 років нас держава оминає у питанні реконструкції переходів. Це не наші митники чи прикордонники винні, але це хліви для худоби, вибачте, це негідно. Сьогодні всі депутати від Волині об’єдналися, щоб ми пролобіювали ремонт, можливо, за державні, можливо, за європейські гранти, Устилуга і Ягодина.
Устилуг після реконструкції може бути вантажним, це дозволить активніше економічно рухатися регіону. Сервісна зона нікчемна, немає ніяких зручностей для громадян, які їдуть через кордон. Ще є питання дороги. Чомусь під час проєкту ремонту відрізку від Володимира до Устилуга забули про 500 метрів дороги до митного посту. Ми будемо добиватися, щоб їх включили в проєкт і відремонтували або доробили за кошти Укравтодору”, – сказав Гузь.
Наразі пункт пропуску “Устилуг-Зосін” не діє. Як розповів Олександр Оникійчук, в умовах пандемії не працюють польські колеги. Проте рано чи пізно кордон відкриється і тому гостро стоїть питання реконструкції українського посту.
Польський Зосін уже пережив розбудову. Там облаштовані шість смуг на в’їзд та виїзд, встановлені скануючі системі та вагові комплекси. На фоні цього сучасного пункту, “Устилуг” – це біль та приниження. Йому необхідна реконструкція, про яку вже тільки говорять десяток років.
Темна пляма на репутації українців – це історія зі “згубою” 1,5 мільйонів євро, що зарили в котлован біля пункту. Гроші, зазначив нардеп, однозначно були вкрадені. Він писав листи в усі інстанції та піднімав це питання. Але до сьогодні за це ніхто не покараний.
Тепер стоїть питання реконструкції Устилугу за українські кошти. На цю ціль у 2021 році в державі попередньо обіцяють виділити більше 100 мільйонів гривень. Це не вся необхідна сума, а лише частина. Будь-яке відтягування вирішення проблеми – це неотримані кошти, які могли б надійти до місцевих бюджетів та ще одна пляма на, й так уже, “підмоченій” репутації.
“216 мільйонів гривень – це вартує загалом реконструкція за проєктом 2018-го року. Що нам дасть ця можливість в плані розбудови даного пункту пропуску. Пропускна спроможність легкових авто сьогодні – 700 авто, кількість пасажирів – 2000. В процесі розбудови ми передбачаємо збільшення до 7 тисяч перетину громадян в добу. Транспортні засоби – 3000 за добу.
Пункт пропуску “Устилуг” сьогодні – пасажирський. В перспективі є можливість перейти на вантажні перевезення. Це 278 авто за добу може бути. Йдеться не про фури, а про авто вантажопідйомність яких складає 3,5 тони не включаючи вагу авто. В загальному до 5 тонн.
Передумови переходу все ж таки залежать від вантажопідйомності нашого мосту. Треба робити експертизу. Частина нашого мосту – це міст другої світової перенесений з Німеччини з річки Одер. Друга частина знаходиться на посту “Ягодин”. Нею все ж переміщуються авто до 5 тонн”, – сказав Оникійчук.
Після відвідування Устилуга делегація вирушила на зустріч з керівником Волинської митниці до Ягодина, щоб також обговорити проблеми Волинських пунктів пропуску та митних постів.
Далі у планах, зазначив Гузь – зустріч народних депутатів від Волині з прем’єр-міністром Шмигалем. Як розповів нардеп, питання необхідності фінансування повинне звучати гостро на всіх рівнях, про проблему не можна дати забути, адже від пунктів пропуску залежить добробут прикордонних громад та цілої області. Крім того – це обличчя і ворота в Україну і вони не мають знаходитися в такому занедбаному стані.