У Луцьку пропонують створити систему диспетчерського управління рухом громадського транспорту.
Про це йшла мова під час обговорення проєкту стратегії розвитку громадського транспорту та транспортної інфраструктури Луцької міської територіальної громади до 2025 року.
Проєкт стратегії розвитку громадського транспорту та транспортної інфраструктури Луцької міської територіальної громади до 2025 року розробляється в рамках спільного німецько-українського проєкту «Використання екологічних і розумних технологій в системі громадського транспорту міста Луцька» програми «Сталий розвиток громад через партнерські проєкти (NAKOPA-2018)». Проєкт фінансується Федеральним Міністерством економічної співпраці та розвитку Німеччини через некомерційне ТОВ «Engagement Global»/ Сервісна служба «Міста в єдиному світі».
Стратегію розробили та презентували спеціалісти кафедри автомобілів та транспортних технологій Луцького національного технічного університету.
Науковці вважають, що в разі успішного втілення стратегії, буде досягнуто економічні, екологічні та соціальні ефекти. Все сконцентровано на тому, щоб створити комфортні та безпечні умови для пасажирів, а також підвищити привабливість громадського транспорту і зменшити навантаження на вулично-дорожню мережу міста.
Вони провели аналіз стану рухомого складу, який показав, що зараз лише 15% тролейбусів, які експлуатуються, – молодші десяти років. Це з урахуванням 10 нових, які підприємство електротранспорту отримало впродовж останніх місяців. Ресурс тролейбуса становить 7-10 років, тому фактично у місті лише 15% тролейбусів ще мають невідпрацьований ресурс.
Аби зменшити екологічні викиди в атмосферу, спеціалісти пропонують залучати на маршрути максимальну кількість тролейбусів. Зокрема, вони вважають за доцільне замінити частину міських маршрутів, де нині працюють маршрутки, – “рогатими”, а до прилеглих до міста сіл пустити тролейбуси з автономним ходом.
Щоб захистити пасажирів та впливати на перевізників, автори розробки стратегії пропонують створити систему диспетчерського управління. Тут контролюватимуть дотримання графіків водіями автобусів та недопущення відхилень від розкладу руху. Також вони пропонують створити сайт про роботу громадського транспорту.