Поки лучани платять у маршрутках готівкою, перевізники користуються моментом і просять підвищити вартість проїзду.
Про це у розмові з журналістами ІА “Конкурент” розповів начальник департаменту економічної політики Луцької міської ради Борис Смаль.
Раніше волинські медіа повідомляли, що перевізники просять Луцькраду переглянути тариф. Кажуть, їх маршрути нерентабельні. Тариф хочуть підвищити до 8, а то й до цілих 10 гривень за одну поїздку. Власники транспорту кажуть, що пасажирів мало, а міська рада впевнена: річ у тім, що водії все ще приймають готівку. А готівка не враховується, коли перевізники звітують про свої прибутки.
“Міська рада не хоче, щоб піднімався тариф. Але ми зобов’язані на звернення перевізників реагувати. Ми вже почали вивчати документи, щоб вияснити, чи справді перевезення нерентабельні. І якщо інформація підтвердиться, то доведеться переглядати тариф. Я підозрюю, що ті перевезення і справді “нерентабельні”, бо прекрасно розумію, чого перевізники звернулися саме зараз.
Є дві причини: карантинні заходи, які не дозволяють возити стоячих пасажирів, і готівка, якою розраховується за проїзд чи не половина пасажирів. А в облік потрапляють тільки завалідовані, легальні перевезення. І бізнесмени-перевізники, ясна справа, цим користуються. Тому вони подали такі заявки”, – пояснює Борис Смаль.
Контроль за безготівковим проїздом здійснюють працівники ЛПЕ. З початку лютого вони посилено перевіряють, як лучани платять за проїзд. І хоча за цей час кількість безготівкових розрахунків у громадському транспорті міста зросла на 15%, такий контроль все ще не достатньо ефективний.
Борис Смаль пояснює, що контролери часом дуже м’якосерді. Крім того, вони не мають змоги охопити абсолютно всі транспортні засоби, які курсують містом. Штрафують контролери далеко не всіх пасажирів. До прикладу, у п’ятницю, 19 лютого із більше, ніж 120 виявлених порушень штраф заплатили тільки близько 20 лучан. Тим часом, за спостереженнями експертів, обсяги оплати проїзду готівкою на деяких маршрутах досягають 60-80%.
“Водії себе ведуть зараз приблизно так: “А чого я маю дивитися, кидають мені там готівку, чи ні. Я їду – я дивлюсь на дорогу”. Але всі ми розуміємо, що коли рік тому не було валідаторів, то водій дивився, що на задні двері зайшло троє пасажирів, а заплатили два, і кричав на весь автобус. А зараз це така не дуже чесна гра. Перевізник зацікавлений у підвищенні тарифу, бо це його гроші. Міська рада цього не хоче. Поки відбуваються такі “взаємні закиди”. Чим це закінчиться, складно передбачити”, – говорить Смаль.
У міській раді вже почали шукати інших перевізників та пропонувати їм відповідні умови співпраці. Окрім того, місто посилює позиції електротранспорту.
Ми будемо максимально використовувати на маршрутах, де це можливо, тролейбуси. Щомісяця їх буде все більше, і до кінця літа вже 29 нових тролейбусів буде їздити містом. Це посилить позиції комунального транспорту. Я буду ініціювати, щоб весь центр міста охоплював електротранспорт, а не автобуси. Він екологічний, до того ж це підприємство підконтрольне міській раді і не буде вимагати несправедливого підвищення. Там вже давно не ходить готівка – тільки електронний облік”, – підсумовує Борис Смаль.
Звернення перевізників до міської ради про підвищення вартості проїзду будуть розглядати протягом наступного місяця. За цей час очільник департаменту економічної політики вкотре просить лучан перейти повністю на безготівкову оплату проїзду. Він наголошує: все це робиться для того, аби ми могли показати перевізникам, скільки пасажирів вони насправді возять, і скільки прибутків отримують.