В Україні відновлять обов’язковий технічний огляд?
На підставі асоціації з Європейським Союзом починаючи з цього року і до 2022 в Україну поступово повертатиметься обов’язковий технічний огляд транспортних засобів. Нещодавно було зареєстровано оновлений законопроєкт «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту згідно з актами Європейського союзу» за ініціативи Міністерства інфраструктури України.
Поки нововведення не затверджено, але власникам транспортних засобів варто дбати про технічний стан свого транспорту, адже статистика ДТП в Україні досить сумна. Необхідний мінімум для самостійної підтримки справного стану транспортного засобу можна тримати в гаражі, а замовити всі необхідні автотовари й автоаксесуари можна тут. Звичайно, не варто забувати й про своєчасне звернення до СТО.
Хто і як часто буде зобов’язаний проходити технічний огляд?
Після набуття законом чинності, технічний огляд буде обов’язковим для:
- Комерційних автомобілів 1-2 рази на рік (в залежності від виду);
- Легкових автомобілів (у вжитку від 4 років) раз на 2 роки;
- Таксі (у вжитку від 1 року) раз на рік;
- Автобусів (у вжитку від 1 року) раз на 6 місяців;
- Вантажівок до 3,5 т (у вжитку від 1 року) раз на 2 роки;
- Вантажівок від 3,5 т (у вжитку від 1 року) раз на рік;
- Тракторів (у вжитку від 4 років) раз на 2 роки;
- Автомобілів, які займаються перевезенням небезпечних вантажів (у вжитку від 1 року) раз на 6 місяців;
- Мототранспорту з об’ємом двигуна від 125 с (у вжитку від 2 років) що два роки;
- Спецтехніки (у вжитку від 1 року) раз на рік.
Також обов’язковий технічний огляд і для вантажівок, які займаються міжнародними вантажними перевезеннями. Такі транспортні засоби повинні мати спеціальний сертифікат (МСТО).
Кого закон не зобов’язуватиме проходить ОТК?
Окрім груп транспорту, які в обов’язковому порядку повинні проходити технічний огляд, законопроєктом визначені категорії, які не зобов’язують до технічного огляду:
- Легкові авто, куплені в салоні і які експлуатуються 4 роки з моменту продажу транспорту в салоні;
- Транспорт з об’ємом двигуна до 50 ;
- Транспортні засоби, максимальна швидкість яких до 25 км/год;
- Колекційні авто, які були в експлуатації;
- Спортивні машини для змагань;
- Техніка агрокомплексу;
- Трактори з максимальною швидкістю 40 км/год;
- Транспортні засоби з дипломатичними номерами.
Хто буде проводити обов’язковий технічний контроль?
Щоб запобігти корупції, техогляд планується проводити на СТО. Такі сервіси повинні мати спеціальну сертифікацію та будуть вноситись в реєстр суб’єктів, якім дозволено проводити ОТК. Сертифікація та дозвіл видаватимуться лише тим СТО, які мають все необхідне обладнання для проведення повного технічного контролю, передбаченого законодавством.
Після проходження технічного огляду, власникам транспортних засобів буде видаватись не лише талон. Також буде ставитись радіочастотна мітка, по якій можна перевірити справжність ТО.
Коли закон вступить в дію?
Поступове введення обов’язкового технічного контролю планується з осені 2020 року. Але точні дати поки що визначити важко.
До набуття законопроєктом чинності, він має пройти наступні етапи:
- Оприлюднення законопроєкту
- Внесення пропозицій
- Доопрацювання законопроєкту МІУ
- Реєстрація на розгляд ВРУ
- Схвалення Кабінетом міністрів
- Реєстрація закону в Верховній раді України
- Схвалення народними депутатами
- Підписання Президентом
- Офіційне оприлюднення
Наразі законопроєкт «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту згідно з актами Європейського союзу» пройшов лише перші 3 етапи, а його розгляд у Верховній Раді планується під час четвертої сесії (восени).