Луцький автозавод прославився своїми передовими для свого часу компактними позашляховиками “Волинь”.
Однак не всі знають, що для цієї легендарної машини готували оригінальну заміну – модель ЛуАЗ-1301. “Родзинкою” автівки став склопластиковий кузов. В цьому році проект ЛуАЗ-1301 відзначає 30-річний ювілей.
В кінці січня 2019 року в Луцьку вдалося придбати один з небагатьох збережених до наших днів позашляховик ЛуАЗ-1301 раннього зразка (1991 р.). Про це повідомляється на сторінці “Українські автомобілі” у facebook, – пише Авто Центр.
Автомобіль доставили в Дніпро, де на нього чекає довгий процес реставрації.
Зазначається, що у цього раритетного “знайди”нерідне облицювання радіатора, запозичене від “Таврії”. Машина на даний момент – передньопривідна. Однак машину реально відновити.
Перший прототип ЛуАЗ-1301 випустили ще в 1989 році. Машина могла стати першим в союзі серійним автомобілем із склопластиковим кузовом. Більш того, ще й першим з пневмопідвіскою коліс – незалежна пружинна підвіска типу Мак-Ферсон оснащувалася пневмоелементами. Вони не тільки покращували плавність ходу, але і дозволяли регулювати величину дорожнього просвіту. Однак розпад СРСР відправив проект в довгий ящик.
Про ЛуАЗ-1301 знову заговорили в 2002 році, коли на Міжнародному автосалоні SIA був представлений оновлений варіант машини. Він отримав більш сучасний дизайн. На виставці також презентували і санітарний варіант автомобіля з подовженим кузовом і одними задніми дверима.
Машину планували оснащувати різними двигунами – МеМЗ і ВАЗ, а також коробками передач. Випустили навіть невелику пробну партію, проте до повноцінного виробництва справа не дійшла. Проект вимагав значних інвестицій – близько 50 млн. доларів, яких заводу так ніхто і не виділив.