У Луцьку подали петицію до міської влади із закликом, щодо вирішення ситуації з пасажирськими перевзеннями у місті.
Петицію подав Поляков Олександр Ігорович на сайті Єдиної системи місцевих петицій.
Текст петиції подаємо без змін:
Незважаючи на зупинку під час карантину на декілька місяців транспорту у місті, після відновлення руху ситуація з перевезеннями стає схожою на повну анархію.
Починаючи з 21:00, водії деяких маршрутів просто вимикають валідатор, а разом з ним – і можливість відстеження свого транспорту, та масово сходять з маршруту. Зокрема, така поведінка зафіксована у маршрутів 9 та 32, а саме – 04.07.2020 р. в напрямку Липин повз Теремнівські ставки, починаючи з 21:15, поїхали 4-5 маршрутних таксі. Всі вони дивним чином зникли з карти, назад повернувся лише водій №32, у якого був вимкнений валідатор. При тому, він навідріз відмовився їхати по маршруту, довіз людей до готелю «Лучеськ», і висадив. За час, який я очікував будь-який транспорт в напрямку пр. Перемоги – приблизно 30-40 хвилин, повз зупинку не проїхала жодна маршрутка, крім №11 та жодного тролейбуса, крім одного з №15, котрим я і дістався додому, незважаючи на те, що на даній зупинці пролягають маршрути маршрутних таксі № 3, 9, 10, 12, 32, 29, 31, 2, та тролейбусів 1, 2, 15. На протилежній зупинці, де рух – в напрямку пр. Волі, я помітиа аналогічно тролейбус №15 та маршрутне таксі №2.
Все вищевикладене дозволяє зробити висновок, що контроль за транспортними перевезеннями в місті зі сторони управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради – не здійснюється взагалі, або здійснюється вкрай незадовільно.
Хоча основними функціями даного органу є:
– Забезпечення, відповідно до законодавства, регулювання діяльності та контроль за виконанням суб’єктами підприємницької діяльності правил перевезення пасажирів та вантажів, вимог законодавства щодо безпеки дорожнього руху, інших нормативних актів, що визначають порядок функціонування підприємств транспорту і зв’язку усіх форм власності, які здійснюють свою діяльність та надають послуги на території міста Луцька. Участь у розробці програм розвитку міської транспортної інфраструктури та зв’язку.
– Здійснення заходів щодо розвитку ринку транспортних послуг, організації роботи пасажирського транспорту та державної підтримки підприємств транспорту і зв’язку.
– Здійснення контролю за виконанням умов договору на перевезення на відповідній території згідно з повноваженнями, визначеними законами України.
Варто зазначити, що така невтішна ситуація з перевезеннями виникає саме тоді, коли Кабінет Міністрів України рекомендує максимально збільшити кількість транспорту, щоб дати змогу людям дотримуватися карантинних обмежень, зокрема – обмеження щодо кількості пасажирів, котра має відповідати кількості сидячих місць. Тобто, недбалість керівництва управління наражає громадян на небезпеку інфікуватися, оскільки при такому дотриманні водіями графіків руху альтернативи немає – або сідай в переповнену маршрутку і нехтуй карантином, або йди пішки.
Та саме цікаве – навіть не це! При впровадженні системи «СітіКард» очільник управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради запевняв лучан, що з новою системою у водіїв і навіть перевізників зникне фізична можливісь вимкнення GPS-відстеження. Дивлячись на ситуацію, що я спостерігав з маршрутами 9 та 32, всі ці заяви Степанова – відверта брехня.
Керуючись вищевикладеним, вимагаю:
1) Провести перевірку службової діяльності управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради, а також вивчити доцільність перебування керівництва управління на займаних посадах, адже неспростовні факти (зокрема, повна відсутність будь-якого контролю перевізників та реакції на скарги громадян) свідчать про вкрай незадовільне виконання ними посадових обов’язків.
Зобов’язати даний орган щомісячно чи хоча б щоквартально оприлюднювати на офіційній веб-сторінці Луцької міської ради звіт про результати діяльності, особливо – про кількість виявлених та усунених порушень перевезення громадян у міському транспорті, суму нарахованих перевізникам штрафів.
2) Негайно розробити та опублікувати веб-ресурс, на якому кожен міг би побачити реальний пасажиропотік у розрізі по маршрутам та датам, прозоро промоніторити кількість транспортних засобів, що була задіяна на кожному маршруті (в будь-який день, та наявну в даний момент), кількість пільгових пасажирів, та пасажирів з повною оплатою проїзду. Також повинні оприлюднюватися суми коштів, як готівкових, внесених пасажирами в термінали «СітіКард», так і безготівкових, за допомогою онлайн-оплати. На цьому ж ресурсі обов’язково повинна бути інформація щодо виявлених по кожному перевізнику та транспортному засобу порушень та скарг громадян на його неналежну роботу на гарячу лінію 15-80 з зазначенням суті скарги – недотримання графіку, відсутність рейсу, вимкнений валідатор, самовільна втеча з маршруту, недотримання санітарних норм, неналежний технічний стан ТЗ. Місто має знати своїх «героїв».
3) Докорінно змінити та допрацювати систему моніторингу транспорту в місті через додаток «Сіті Кард» – те, що є, використовувати не просто незручно, а неможливо. Взяти хоча б неможливість відслідковувати декілька маршрутів – без цієї функції то не моніторинг, а зроблене «для відчепись» посміховисько.
4) Зобов’язати ТОВ «Сіті Кард Систем» внести до свого обладнання чи до схеми його монтажу в транспортному засобі конструктивні зміни, що унеможливлюють його вимкнення вручну в період з 6:00 до 23:00. Всі факти вимкнення обладнання повинні логуватися та досліджуватися працівниками управління на предмет виявлення махінацій з боку перевізників.
5) Забезпечити наявність терміналів для поповнення «СітіКард» на усіх кінцевих зупинках міста, зокрема – на вул, Дубнівська, Володимирська, Ковельська, Львівська та збільшити їх кількість в цілому.
6) В якнайшвидші строки впровадити нарешті можливість розрахунку за проїзд та поповнення в терміналі банківською картою чи смартфоном з технологією NFC, не з віртуального рахунку «СітіКард», а з реального банківського. Те, що термінали приймають виключно готівку – явна ознака чергової «схеми перерозподілу коштів».
7) Невідкладно змінити умови договорів з перевізниками міста, та ввести систему штрафів (від 1000 грн. як мінімум за кожен факт) за порушення умов, а саме:
– За недотримання графіку руху.
– Меншу, ніж заявлена в договорі, кількість транспортних засобів на маршруті.
– Відсутність певних рейсів.
– Недотримання перевізником маршруту, недоїзд до кінцевої зупинки, безпідставний, без наявності документів про проведення ремонту на авторизованій СТО, з’їзд з маршруту.
– Навмисно вимкнений валідатор.
– Неналежний технічний стан ТЗ – непрацюючі двері, вікна та люки, що не відкриваються.
– Брудний салон та забруднені вікна, заклеєні рекламою вікна.
– Хамську поведінку водіїв – образи та погрози на адресу пасажира, ігнорування ними пасажирів на зупинці.
– Тривалу стоянку на деяких зупинках громадського транспорту, що спричиняє ускладнення руху (в першу чергу поруч з Центральним універмагом міста, на початку пр. Волі та біля гіпермаркету «ТАМ-ТАМ») та незручності пасажирам.
4) З перевізниками, на діяльність яких наявні понад 100 скарг громадян на місяць чи є зафіксовані 10 і більше грубих порушень – негайно розірвати договори на перевезення з забороною прийняття участі в подальших тендерах, але зобов’язати їх здійснювати перевезення пасажирів до визначення нового перевізника на маршруті у разі відмови перевізника – встановити штрафи, достатні для фінансування тимчасового існування маршруту. Відповідні зміни внести до текстів договорів з усіма наявними перевізниками.
5) Змінити процедуру перевірки перевізників перед підписанням договору – зробити обов’язковими умовами наявність у нього у власності чи оренді за офіційно укладеним договором потрібної кількості ТЗ, що перебувають у належному технічному стані. Обов’язковою є перевірка працівниками міської ради реальних ТЗ, що будуть курсувати по маршруту, а не просте надання перевізником документів. Не допускати до здійснення перевезень ТЗ, що перебувають у неналежному технічному стані.
Підписати петицію можна за посиланням тут.