Вже понад місяць українці живуть без маршруток. За мікроавтобусами вже навіть скучили, якщо вірити соцмережам. А приватні перевізники тим часом взагалі не впевнені у своєму поверненні.
Сергій Волошин водить маршрутку Кропивницьким вже три роки. Розповів 24 каналу, що отримував “мінімалку”, проте на життя вистачало. Карантин змінив усе. Тепер з колегами вже місяць у неоплачуваній відпустці, – пише Волинь24.
Утім, місцева влада не в кращому становищі, адже коштів на відшкодування витрат у бюджеті немає. Зараз у Кропивницькому працює лише комунальний транспорт і той за перепустками.
У Львові маршрутки у режимі спецперевезень ще потроху катаються. Утім, перевізники кажуть, з останніх сил.
Фактично, це вже третій тиждень і кожного разу ми не можемо зібрати кошти навіть на паливо. Не говорячи вже про зарплату водіям,
– заявив голова правління АТП-14630 Ігор Самардак.
“Наші ресурси вже вичерпані, автобуси навіть нема за що ремонтувати”, – директор підприємства “Успіх-БМ” Юрій Мельник.
Львів робить ставку на комунальний транспорт. Там нині працює тільки половина водіїв, але після карантину обіцяють повноцінне повернення до роботи.
“Зараз місто планує закупити 100 великих нових автобусів і у нас буде дуже велика потреба у нових водіях”, – додав начальник Львівського міського управління транспорту Орест Олеськів.
А от чи вийдуть приватні перевізники з карантину у тому ж вигляді – питання складне. При чому стосується це усієї України.
Нам доведеться знов ж таки починати з непопулярних рішень. Це і тарифна політика, її перегляд, і владі, на моє переконання, треба задуматися про компенсацію пільгових перевезень,
– заявив голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка.
Про це кажуть і експерти. Мовляв, ціна проїзду у приватних перевізників може підскочити – захочуть відбити тривалий простій.
Це ж стосується і Києва. Столиця, яку взагалі важко уявити без маршруток, скоріш за все не побачить і половини від їх кількості докарантинного періоду. А от чи витримає комунальний транспорт таке навантаження – невідомо.
Тим часом, коли громадський транспорт повноцінно повернеться на українські дороги – сказати важко. В уряді кажуть, запускати перевізників планують поступово і не раніше другої половини травня.